00010 copy

احداث بیمارستان جامع ویژه در محل پورسینا | گیلان تنها استانی که بیمارستان جامع ندارد

شاهرخ یوسف زاده در همایش تجلیل از پرستاران استان گیلان که در سالن ناجای رشت برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از پرستاران به عنوان فرشتگان رحمت یاد کردند، گفت: پرستاران برای مراقبت از بیماران از صعه سدر و مهربانی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه ایثار و فداکاری پرستاران با مهارت و تخصص آمیخته شده است، گفت: انتظار جامعه از جامعه پرستاری این است که شایسته لقب فرشتگان رحمت باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: امروز دامنه فعالیت های پرستاری از حوزه درمان فراتر رفته و به یک پرستاری جامعه نگر رسیده است. اجرای طرح غربالگری سلامت نیز در راستای همین نگرش جدید اجرایی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی استان طی سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: پیشتازی گیلان در نظام ارجاع الکترونیک یک افتخار برای ماست و تا پایان امسال همه شهرستان ها را تحت پوشش این نظام قرار خواهیم داد.

وی از طراحی نقشه جامع درمان استان از سال ۹۵ خبر داد و گفت: پرستاران ضامن اجرا و تداوم این طرح هستند. ما در گیلان ۷ بیمارستان ۳۲ تختخوابه در املش، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، منجیل، رستم آباد و شفت داریم که بیمارستان سطح یک محسوب می شود. این بیمارستان ها یکی از چالش های ماست، زیرا در کشور ۸۱ بیمارستان سطح یک داریم که ۷ بیمارستان در گیلان قرار دارد و سهم بزرگی است.

یوسف زاده با بیان اینکه بیمارستان های سطح یک به زودی از شکل بیمارستان های مستقل خارج خواهند شد و با بیمارستان های یکصد تختخوابه پیوند خواهند خورد، گفت: بیمارستان های سطح دو یکصد تختخوابه هستند که در رودسر، لنگرود، آستانه اشرفیه، صومعه سرا، شفت، رودبار و آستارا قرار دارند. لاهیجان، انزلی و تالش نیز بیمارستان سطح سه و قطب های استان محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین فشار بر رشت است، تصریح کرد: یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابه برای مردم رشت کفایت می کند. بیمارستان های قطب نیز ۲۰۰ تختخوابه هستند لذا یک بیمارستان جامع در محل بیمارستان پورسینای رشت برای مردم رشت به زودی ایجاد می شود. بیمارستان رازی نیز مرکز تخصصی پیوند و سرطان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیمارستان ۶۰۰ تختخوابه لاکان را دارای پیشرفت ۵۰ درصدی دانست و ادامه داد: گیلان تنها استانی است که بیمارستان جامع ندارد. در حال حاضر ۱۱۰۰ تخت در رشت داریم و به زودی مرکزی آکادمیک یک هزار تختخوابه ایجاد می شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *