00010 copy

اعضای شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار جدید به توافق رسیدند

به گزارش نبض خبر رضا رسولی: جو و فضای همدلی بسیار مثبتی بین اعضای شورای شهر رشت به وجود آمده و کسی با نگاه انحصاری به دنبال تحمیل گزینه مورد نظر خود نیست به همین علت بنده به نتیجه معرفی فرد جدید برای تصدی پست شهردار رشت بسیار خوشبین هستم.

نایب رئیس شورای شهر رشت پرهیز از نگاه‌ انحصاری در انتخاب شهردار جدید و تقویت همکاری‌های همه‌جانبه را نیاز بسیار جدی شورا اعلام کرد و افزود: همکاری مثبتی که این روزها در شورای شهر رشت برای معرفی شهردار جدید ایجاد شده از ورود یک سوپرمن و نجات‌دهنده هم ارزشمندتر است.

رسولی با بیان اینکه پس از عدم تأیید حکم حجت جذب توسط وزارت کشور بالافاصله 3 جلسه در شورای شهر رشت برگزار شد عنوان کرد: در جلسه رسمی و غیرعلنی امروز شورا،‌ با مشورت اعضاء نهایتاً 2 گزینه برای تصدی پست شهردار رشت از بین گزینه‌های موجود جهت اعلام در جلسه آینده انتخاب شد.

وی معرفی رسمی گزینه‌های مطرح شده برای تصدی پست شهردار رشت را منوط به برگزاری جلسه آینده شورای شهر دانست و تصریح کرد: طبق برنامه ساعت 9 صبح شنبه هفته آینده مقارن با 4 اسفند در جلسه رسمی شورای شهر رشت،‌ شهردار جدید شهر را از بین دو گزینه احتمالی انتخاب و معرفی می‌کنیم.

رسولی از رایزنی و مشورت اعضای شورای شهر رشت با عوامل نهادهای نظارتی جهت انتخاب گزینه مناسب برای شهرداری رشت خبر داد و ابراز داشت: تمام این برنامه‌ها و اقدامات با هدف کم‌کردن ریسک کار انجام شد تا این‌بار مشکلی در مورد تأیید حکم شهردار از سوی وزارت کشور به وجود نیاید.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت شفاف شدن ابهامات موجود در دستورالعمل جدید وزارت کشور جهت انتخاب شهردار را برای اعضای این شورا متذکر شد و گفت: تردیدی وجود ندارد که تمام ضوابطی که در آئین‌نامه جدید وزارت کشور قید شده است باید اجرایی شود.

نایب رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه شورا این‌بار سعی کرده هیچ شک و شبهه‌ای در گزینه معرفی شده وجود نداشته باشد اظهار داشت: لحاظ کردن اظهارنظر نهادهای نظارتی و در نظر گرفتن مباحث فنی در انتخاب شهردار جدید شهر رشت از جمله مواردی است که شورای شهر به انجام آن مبادرت ورزیده است.

رسولی با اشاره به اینکه شرایط دو نامزد نهایی از همه لحاظ مورد بررسی قرار گرفته و با نهادهای نظارتی ذیربط نیز مشورت‌های لازم انجام شده است افزود: با توجه به فضای تعامل و همواری ایجاد شده به برآیند نهایی جلسه آینده شورای شهر رشت برای انتخاب شهردار جدید بسیار امیدوار هستم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر به گزینه‌ای که در جلسه شنبه هفته آینده از سوی شورا برای تصدی پست شهردار رشت معرفی می‌شود خوشبین است عنوان کرد: بنده صد در صد به این مسئله خوشبین هستم زیرا مقدمات و پیش‌نیازهای تحقق آن به صورت کامل در مجموعه شورای شهر رشت ایجاد شده است.

نایب رئیس شورای شهر رشت با عذرخواهی از شهروندان رشتی به علت مسائلی که در جریان انتخاب شهردار رشت اتفاق افتاد خاطرنشان کرد: تمام اعضای شورای شهر هم‌پیمان شده‌اند تا در دو سال و نیم باقی‌مانده از عمر شورا جبران مافات کنند و به اندازه 4 سال کار مفید برای شهروندان انجام دهند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *