00010 copy

خانه تان را مثل آب خوردن تمیز و مرتب کنید / بهترین نکات برای خانه تکانی

اولین قدم در آموزش خانه تکانی

اولین قدمی که در راستای خانه تکانی برداشته می شود، تهیه لیستی از عیب و ایرادات، نیازها و امور است. کسانی که قصد خانه تکانی اساسی دارند به طوری که تغییرات کاملا محسوس باشد، باید این کار را طبق برنامه ریزی انجام دهند.

دومین قدم در آموزش خانه تکانی

قدم دومی که در جهت مرتب سازی خانه بر می دارد، تقسیم کارها به روزهای مختلف است. ابتدا باید ببینید چند روز فرصت جهت انجام خانه تکانی دارد و سپس کارهای باقی مانده را طبق لیست تقسیم بر تعداد روزها کرده تا مشخص شود هر روز به کدام کار اختصاص دارد. اگر می خواهید با افراد دیگری در خانه تکانی تان همکاری کنید، حتما لیست وظایف مربوط به آن ها را تهیه کرده تا کارها دچار مشکل نشوند. و در آخر تمام ملزومات خانه تان را بررسی کنید و آن دسته از وسایل که قابل استفاده نیستند را از فضا دور نگه دارید. چراکه این ملزومات تنها جلوی دست و پای شما را خواهند گرفت.

ما در این مقاله از سایت آریان در ابتدا به آموزش خانه تکانی

  1. اتاق نشیمن
  2. اتاق خواب
  3. آشپزخانه

پرداخته و سپس نکاتی را جهت تمیز کردن و نظم دادن به ملزومات گفته ایم.

آموزش خانه تکانی | مرتب کردن اتاق نشیمن در سریع ترین زمان

برای شروع کار از اتاق نشیمن، سعی کنید از بالای خانه یا اتاق شروع کنید و سپس به مرور به پایین حرکت کنید. شما می توانید این کار را با یک دستمال یا پارچه مایکروفیبر مرطوب و یک جارو برقی انجام دهید. از جارو برقی به خوبی استفاده کنید و تمام درزهای اتاق از جمله درزهای مبلمان تان را جارو برقی بکشید تا تمام گرد و خاک ها از محیط شما خارج شود.

آموزش خانه تکانی | اتاق‌خواب‌ تان را با این روش مرتب و تمیز کنید

در مقاله آموزش خانه تکانی، نوبتی هم باشد نوبت مرتب کردن و پاکیزگی اتاق خواب است. اتاق خواب عضو مهمی از خانه به شمار می رود که افراد روزانه ساعات زیادی را در آن مشغول هستند. جهت تمیز کردن دکوراسیون اتاق خواب، لبه های پنجره، لوستر، زیر تخت، داخل کمدها، دیوار و سطح روی زمین را به خوبی گردگیری کنید. همچنین ملافه های تخت را پس از یک فصل شست و شو دهید تا پاکیزگی شان حفظ شود.

آموزش خانه تکانی | برای مرتب کردن آشپزخانه چه کارهایی لازم است؟

برای گردگیری آشپزخانه هرچقدر وقت بگذارید کافی نیست؛ تمام سطوح از یخچال و مایکرو ویو گرفته تا اجاق گاز و ظرفشویی را با دستمال گردگیری کرده و لکه های روغنی که روی اجاق گاز وجود دارد را با حساسیت پاک کنید. همچنین ظروف کثیف را شست و شو داده و اگر ظرفی به درد شما نمی خورد آن را کنار بگذارید.

سازماندهی وسایل نظافت

هنگامی که قصد شروع نظافت و تمیزکاری خانه تان را دارید، گشتن به دنبال آن ها و پیدا کردن شان از نقاط مختلف خانه، کار خسته کننده و بیهوده ای است. از این رو پیشنهاد می کنیم تمام وسایل نظافت را در یک سبد انداخته و در مکان مشخصی نگهداری کنید تا زمانی که به آن ها نیاز دارید، به راحتی در دسترس شما باشد.

تمیز کردن شیشه ها در خانه تکانی

برای پاک کردن شیشه ها، در قدم اول گرد و غبارهای روی آن را به کمک دستمالی نیمه مرطوب پاک کنید. سپس از محلول های مختلفی برای تمیز کردن لکه های موجود روی شیشه و ضد عفونی کردن آن استفاده کنید. محلول های شوینده، سرکه و محلول های شیمیایی مختلفی وجود دارند که می توانند در تمیز کردن شیشه ها به شما کمک کنند. این مایعات را روی شیشه اسپری کنید و سپس با کمک روزنامه ای مچاله شده سطح شیشه را پاک کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از کاغذ یا روزنامه برای پاک کردن سطح شیشه استفاده کنید. چرا که حوله یا پارچه، ممکن است لک هایی روی شیشه شما انداخته و پرزهایشان بر جای بماند. شما عزیزان می توانید با همین روش قسمت های دیگر خانه تان را نیز تمیز کرده و برق بیندازید.

هنگام خانه تکانی، چگونه فرش را تمیز کنیم؟

اگر روی فرش تان لکه ای افتاده و می خواهید فرش تان مثل روز اول شود، می توانید‌ از شوینده های فرش برای پاک کردن این لکه ها استفاده کنید. شامپو فرش یکی از بهترین پاک کننده هاست که ما هم به شما پیشنهاد می کنیم از آن استفاده کنید. به طوری که مقداری شامپو فرش روی قسمتی که کثیف‌ شده ریخته و سپس با دستمال خشک آن محل را بسابید. سپس با دستمالی مرطوب کف را از روی فرش پاک کرده و منتظر بمانید فرش خشک شود. با این کار لکه از فرش شما پاک شده و فرش نیز تمیز و پاکیزه می شود. پس از تمیز کردن فرش، نوبت به جارو کردن آن می رسد. برای جارو کردن فرش، ابتدا با یک جارو دستی روی آن را جارو کنید تا گرد و غبار زدوده شود و سپس به کمک جارو برقی سطح فرش را با دقت جارو کنید.

مرتب کردن لباس ها در منزل

وسایل شخصی افراد خانواده، شامل بسیار از موارد می شود که در این بین لباس ها، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. اگر ساز و کار درستی برای مرتب سازی لباس ها نداشته باشید، خانه تان به هم ریخته می شود و نمی توانید نظم را در اتاق خواب یا کمد خود حاکم سازید. از این رو مرتب کردن لباس در خانه تکانی بسیار اهمیت دارد. در این قسمت از مقاله آموزش خانه تکانی به همین موضوع اشاره کرده ایم.

برای اینکه لباس هایتان را مرتب کنید، تمام آن ها را (تی شرت، پیراهن، شلوار، لباس های زیر، جوراب و غیره) در یک جا جمع کنید. سپس به دسته بندی کردن آن ها بپردازید. به شکلی که جوراب ها در یک کمد یا کشو، لباس های زیر در کشوی‌ دیگر و به همین شکل تمام لباس ها در قسمت های مشخص قرار گیرد. تک تک افراد خانواده شما می توانند این کار را انجام داده و به البسه خود نظم و ترتیب ببخشند.

طبقه بندی کتاب ها و جمع کردن آن ها در یک مکان

*به قفسه کتاب هایتان با دقت نگاه کنید. آیا این همه کتاب بی استفاده که فقط هربار زحمت جا به جا کردن و یا خاک گیری دارند شما را اذیت نمی کند. کتاب درسی بی استفاده ای که دیدنش شما را کلافه می کند لزومی ندارد که در کتابخانه شما باشد. شما هیچ گاه به سمت کتابی که ۱۰ سال است آن را نخوانده اید نمی روید. پس بهتر است فرصت خواندن آن کتاب را به فرد دیگری بدهید. دوباره به اصل اول رجوع کنید.

برای نظم دادن به ظروف در خانه تکانی چه کنیم؟

*همه ما یک سری ظروف داریم که فقط هنگام خانه تکانی آنها را می بینیم و هربار بعد از شستن دوباره سر جایشان می گذاریم. آیا به این فکر کرده اید وقتی از آنها استفاده می کنید چرا باید بخشی از وقت و زندگی شما را پر کنند؟ اگر تاکنون از آنها استفاده نکردید پس هیچگاه دیگر سراغشان نمی روید. پس بهتر است به خودتان وعده استفاده ندهید.

این نکته را هنگام خانه تکانی، حتما در نظر داشته باشید!

این عید، تنها عید شما نیست و تنها دوستان و خانواده شما به منزلتان نمی آیند، پس نباید تمام نظافت آنرا به تنهایی بر عهده بگیرید. در هر هفته زمان خاصی را برای نظافت اختصاص داده و کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید. از بچه ها بخواهید که تختهای خود را مرتب کرده، اسباب بازیها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه ها، سرجای خود بگذارند. این کار نه تنها باری از دوش شما برمیدارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد.

معماری و طراحی دکوراسیون خانه توسط شرکت آریان

طراحی دکوراسیون داخلی خانه، برای برخی از افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. دکوراسیون داخلی خانه شما، نشان دهنده شخصیت افراد درون آن است و هرچقدر این دکوراسیون مدرن تر و زیباتر باشد، افرادی که به خانه شما مراجعه می کنند احساس بهتر و زیباتری خواهند داشت. از طرفی، داشتن یک دکوراسیون خوب و امروزی، نیازمند تخصص در علم طراحی دکوراسیون است. این علم شامل اصول و استانداردهای خاصی است که در سطوح مختلف توسط افرادی که به آن اشراف دارند، رعایت می شود. یکی از مراکز معتبری که در زمینه طراحی دکوراسیون محیط های مختلف از جمله محیط خانه و معماری بناهای گوناگون از جمله بناهای مسکونی فعالیت می کند، شرکت معماری آریان است. متخصصین و مهندسین این شرکت آماده ارائه خدمات مختلف این حوزه ها می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق بخش زیر با اپراتورهای ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *