00010 copy

دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای مرجعیت علمی و حرکت در مرزهای دانش دنیا گام برمی‌دارد

به گزارش نبض خبر شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در مراسم جشن ستادی دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و درخشان‌ترین کارنامه‌های موفق در کشور و استان گیلان در حوزه سلامت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشریح انقلاب و نظام اسلامی ابراز داشت: انقلاب اسلامی در سال 57 در راستای شکل‌گیری یک تفکر بزرگ اسلامی و دینی پدید آمد و این تفکر توسط امام راحل ارائه شد و مردم نیز در راستای آن به میدان آمدند.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار نگرفت تصریح کرد: انقلابی که تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار بگیرد و به آن خدشه وارد شود، آن انقلاب نقصان داشته است مانند برخی انقلاب‌های مشهور که در جهان اتفاق افتاد.

وی به قیام و نهضت بزرگ حضرت مهدی(عج) و پیشرفت علمی ایران در دنیا اشاره کرد و افزود: آگاهی و پیشرفت علم سبب می‌شود تا جریان انقلاب و نظام ادامه داشته و تقویت شود و هدف ما این است که نظام اسلامی ما در دنیا حرف‌های بسیار برای بازگو کردن داشته باشد.

یوسف‌زاده چابک برنامه 10 ساله دانشگاه علوم پزشکی گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای یک برنامه 10 ساله که در سال 1395 طرح‌ریزی شده بود در راه موفقیت در مرجعیت علمی و حرکت در مرزهای دانش دنیا گام برمی‌دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در راستای تمدن اسلامی شکل گرفت گفت: ما امروز از قدرت، توانمندی، منابع و دانشمندان بسیاری برخورداریم که در راه تمدن اسلام گام برداشته و تلاش می‌کنند و باید بتوانیم با تلاش خود در عرصه‌های علم بیشتر پیشتاز باشیم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پرشکی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز انقلاب و نظام اسلامی ایران به بلوغ رسیده و برکات خود را در سراسر جهان گسترانیده است و این انقلاب ریشه در نهضت فاطمی دارد.

علی داودی کیاکلایه با بیان اینکه پیام‌های انقلاب باید به سایر کشورها برسد ابراز داشت: امروز امید به زندگی در کشور ایران و استان گیلان به 75 سال رسیده است که این مساله نشان‌دهنده دستاوردهای مهم و خاص در عرصه بهداشت و درمان است.

وی به دستاوردها و اقدامات مهم در راستای کاهش بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: امروز حتی در دورترین نقطه این کشور اقدامات لازم و برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های عفونی نظیر جذام و سل انجام شده و در بسیاری از نقاط کشور خانه بهداشت احداث شده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پرشکی گیلان با اشاره به اینکه در سال‌ 1374 میانگین سنی بیماری تالاسمی 27 یا 28 سال بود گفت: افزایش میزان خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور و استان گیلان با تأثیرات مثبت خوبی همراه بوده و در این راستا حجم بسیاری از بیماری‌ها کاهش یافت.

داودی کیاکلایه به توسعه مراکز آموزش عالی، تدریس رشته‌های فوق تخصصی و دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه گیلان و دیگر دستاوردهای مهم بعد از انقلاب در این استان اشاره کرد و افزود: امروز به دنبال تأسیس و بهره‌برداری یک بیمارستان جامع در شهر رشت هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان نیز از پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در حوزه درمان و بهداشت اطلاع دارند وتصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز همچنان در راستای پیشرفت بیشتر گام برمی‌دارد و امروز شاهد موفقیت‌های بسیاری در بخش پیوند کبد در گیلان هستیم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پرشکی گیلان خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب بسیاری از بیماران برای درمان به خارج از کشور سفر می‌کردند اما امروز اوضاع متفاوت است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام اقدامات لازم در حوزه انجام پیوند مغز استخوان در این استان را نیز در برنامه دارد.

داودی کیاکلایه به تأسیس بیمارستان لاهیجان اشاره کرد و افزود: بیمارستان‌های لاهیجان، تالش و آستارا از نظر ساختار و ایجاد سیستم ارجاع و خدمات پزشکی بسیار پیشرفته هستند و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز جزء 2 یا 3 دانشگاه برتر علوم پزشکی در زمینه سیستم ارجاع به شمار می‌رود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز حرکت عظیم انقلاب اسلامی که 40 سال از این انقلاب می‌گذرد به تثبیت رسیده است و دشمنان اسلام را به وحشت انداخت.

حجت ‌الاسلام علی اسماعیلی خاطرنشان کرد: کشتی بزرگ انقلاب اسلامی با وجود تمام فشارها و طوفان‌های سهمگینی که دشمنان اسلام در راستای این انقلاب تدارک دیده بودند، با اقتدار و محکم به حرکت خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نظام ثمره تلاش‌های بسیار مجاهدان است و به امانت در دستان ما قرار دارد افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در راه ولایت، بین در و دیوار قرار گرفتند و امام علی(ع) نیز تمام زندگی خود را در راه دین فدا کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سخنان امام راحل اشاره کرد و افزود: امام(ره) فرمودند که یکی از افتخارات ما این است که حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی ما در شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

اسماعیلی با بیان اینکه پرچم این انقلاب به زودی در دستان حضرت مهدی(عج) قرار می‌گیرد ابراز داشت: مردم ایران همواره تا پای جان از این نظام و جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *