00010 copy

عضو فراکسیون امید مجلس: رشت در آستانه عید نوروز شهردار ندارد

به گزارش نبض خبر محمدصادق حسنی جوریابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: وزیر کشور نسبت به اتفاقات شهر رشت باید پاسخگو باشد بنابراین اگر تا اوایل هفته آتی حکم تأیید یا عدم تأیید شهردار رشت را اعلام نکند قطعاً در مورد وی از ابزار استیضاح استفاده می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه وی مسائل مربوط به شورای شهر و شهرداری‌ رشت را با جدیت پیگیری می‌کند گفت: طبق قانون بنده حق دخالت در مباحث مربوط به شورا و شهرداری را ندارم اما به علت وجود برخی حواشی‌ها که به ضرر مردم تمام می‌شود موضوعات شهر را مورد پیگیری قرار می‌دهم.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر موضوع ابلاغ حکم شهردار رشت توسط وزارت کشور را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ بنده هیچ کاری به تأیید یا عدم تأیید حکم حجت جذب ندارم فقط مشخص شدن هر چه سریع‌تر وضعیت را از وزارت کشور خواستار هستم.

عضو فراکسیون امید مجلس به موضوع بحث خود با سخنگوی وزارت کشور در جریان انتخاب استاندار گیلان اشاره کرد و بیان داشت: بنده به دلایلی کاملاً مشخص با انتصاب استاندار غیربومی برای استان گیلان مخالف بودم و در همان زمان بارها و بارها اعتراض خود را به شکل‌های مختلف اعلام کرده‌ام.

وی نداشتن شهردار را‌ تنها یکی از مشکلات عدیده شهر رشت اعلام کرد و اظهار داشت: شهری مانند رشت که به نوعی کلانشهر نیز محسوب می‌شود در آستانه فرا رسیدن شب عید هنوز شهردار ندارد و به علت این مسئله چالش‌های موجود در آن که از سال‌های گذشته برجای مانده تشدید شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس به نتایج رایزنی‌هایی که توسط وی با مقامات وزارت کشور انجام شده است اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان وزارت کشور قول آخر همین هفته را به بنده داده‌اند و مقرر شده تا پایان هفته وضعیت قبول یا رد حکم شهردار رشت را اطلاع‌رسانی کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس‌ تأخیر در اعلام حکم شهردار رشت از سوی وزارت خارجه را غیرقابل قبول خواند و افزود: شهری نظیر رشت باید یک مسئول و مدیر مشخص داشته باشد بنابراین وزارت کشور و شخص وزیر در مورد اتفاقاتی که در شهر رشت می‌افتد مسئول است.

حسنی با اشاره به اینکه تأخیر در اعلام حکم شهردار زمینه را برای بروز یکسری اتفاقات خارج از سیستم در شهر رشت فراهم می‌کند عنوان کرد: وزیر کشور در این موضوع باید پاسخگو باشد در غیر این‌صورت از سئوال،‌ استیضاح و تحقیق و تفحص به عنوان ابزارهای نظارتی مجلس علیه وی استفاده می‌کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها را بسیار چشمگیر و مطلوب ارزیابی کرد و گفت‌: با تمام این کارهای انجام شده بنده یک گلایه بسیار بزرگ از برخی دستگاه‌های مسئول در حوزه خدمات‌رسانی به روستاها به‌ویژه در شهرستان رشت دارم.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سه روستای بخش سنگر هنوز از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی محروم مانده‌اند بیان داشت: مردم و ساکنان این روستاها در چهل ساله اخیر حتی یکبار لوله‌کشی آب آشامیدنی را ندیده‌اند در حالی‌که روستاهای یاد شده در 12 کیلومتری مرکز گیلان هم قرار دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس نمایندگان را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و مدیران‌کل دستگاه‌ها قلمداد کرد و ابراز داشت:‌ مردم به ویژه اهالی روستاهای شهرستان رشت تمام دغدغه‌های خود را با نمایندگان در میان می‌گذارند و از آنان توقع دارند مشکلات‌شان حل شود.

حسنی انتقاد درست و به‌جا از نحوه مدیریت مسئولان هم‌طیف را شیوه کاری خود خواند و عنوان کرد: به اعتقاد بنده فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی باید عملکرد مسئولان مورد نقد قرار بگیرد و بنده  گرچه حامی دولت هستم اما برای رفع مشکلات مردم نقدهای خود را نیز بیان می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی برای سرپوش نهادن به مشکلات عملکردی مسئولان وجود ندارد این کار را یک خیانت دانست و تصریح کرد‌: شاید برخی به این‌گونه رفتارهای بنده خرده بگیرند و آن را غیرسیاسی بدانند اما من همیشه بر اساس شیوه و اصول کاری خود از سیاسی‌کاری دوری کرده‌ام.

نماینده مردم رشت در مجلس از سوابق حضور خود در هیئت کاراته استان و آشنایی با سازو کارها و اصول مدیریت ورزشی سخن گفت و عنوان کرد: مشکل عمده ما در حوزه ورزش عدم مدیریت است به‌ طوری‌که به علت همین موضوع ضربه‌های بزرگی به تیم فوتبال ریشه‌دار سپیدرود وارد شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ ‌آب و منابع طبیعی مجلس به بحث و جدل‌های بسیار زیاد خود با رویه صدا و سیما و مسئولان وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: مشکل حوزه ورزش کشور و استان گیلان که عمدتاً به دیدگاه و شیوه مدیریتی باز می‌گردد حل‌شدنی است اما کاری زمان‌بر است.

حسنی در پاسخ به سئوالی که در مورد پرداخت قبوض بالای آب و برق توسط کشاورزان و عدم اجرای درست طرح لاینینگ مطرح شده بود نیز افزود: روستائیانی نظیر ساکنان لشت‌نشا و کوچصفهان با بیشترین مشکل کمبود آب مواجه‌اند و مجبورند نیاز خود را از طریق حفر چاه‌ها برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان برای تأمین آب زراعی خود متحمل پرداخت هزینه‌های بالای سوخت و برق می‌شوند اظهار داشت‌: با تمام این مسائل باز هم از این عده از کشاورزان هزینه آب‌بها دریافت می‌شود که باید روند فعلی هر چه سریع‌تر توسط دستگاه‌های مذکور مورد بازبینی قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس عدم برندسازی برنج ارقام خاص را ضعفی بزرگ برای مجموعه مدیریتی جهاد کشاورزی دانست و بیان داشت: وضعیت تولید برنج در کشور بد نیست و بنده بارها این مسئله را به وزیر جهاد کشاورزی هم گفته‌ام و عملکرد وی را در حوزه بازاریابی و فروش مورد انتقاد قرار داده‌ام.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه نحوه عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازاریابی و فروش برنج زیر صفر است تصریح کرد:‌ در 70 درصد برنج داخلی ناخالصی وجود دارد اما وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی،‌ صمت و سازمان استاندارد در این مورد پاسخی نمی‌دهند.

حسنی به هزینه‌های بسیار بالای تولید و مشکلات اقتصادی کشاورزان گیلانی اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر قیمتی که برای برنج داخلی در نظر گرفته شده کفاف هزینه‌های تولید آن را نمی‌دهد.

وی‌ عرضه برنج باکیفیت آستانه در برخی از فروشگاه‌های بزرگ تهران آن هم به قیمت کیلویی 10 هزار تومان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بارها و بارها به علت این مشکلات دغدغه‌های خود را به اطلاع وزیر جهاد کشاورزی رسانده‌ام اما وی هربار تمام تقصیرها را به گردن سازمان استاندارد انداخت.

نماینده مردم رشت در مجلس موانعی که اخیراً برای ایجاد واحدهای مرغداری در استان گیلان ایجاد شده است را متذکر شد و عنوان کرد: در حال حاضر متقاضیان بسیار زیادی برای احداث این‌گونه واحدهای تولیدی در گیلان وجود دارد اما با پاسخ رد مسئولان دستگاه‌های ذیربط روبه‌رو می‌شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس به حد اشباع رسیدن مراکز تولید مرغ در گیلان را بهانه جدید مسئولان دستگاه‌های ذیربط برای عدم صدور مجوز ساخت اعلام کرد و بیان داشت:‌ به عقیده بنده این توجهیاتی که از سوی دستگاه‌ها مطرح شده است قابل قبول نیست.

حسنی با تأکید بر اینکه گیلان باکیفیت‌ترین مرغ کشور را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند اظهار داشت:‌ تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه واحدهای تولید و پرورش مرغ در گیلان وجود دارد به عقیده بنده بروز تمام این مشکلات به ضعف مدیریت وزیر جهاد کشاورزی بر می‌گردد.

وی‌ صادرات چای لاهیجان به کشورهای همسایه را نتیجه ساعت‌ها و روزها کار و تلاش نمایندگان در مجلس اعلام کرد و افزود: اعطای ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردکنندگان چای خارجی فرصت جا انداختن مصرف چای داخلی را از ما سلب کرد و سود این اقدام نیز تنها به جیب واردکنندگان روانه شد.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه مناطق آزاد در حقیقت باید موجبات رشد و توسعه استان خود را فراهم کنند تصریح کرد: به عقیده بنده سازمان منطقه آزاد انزلی می‌تواند کمک بسیار خوبی به رشد اقتصادی گیلان کند اما به علت ضعف مدیریت قادر به تحقق مأموریت اصلی خود نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه را افتخار کشور و استان گیلان نامید و ابراز داشت:‌ وی در چهار ساله نخست مدیریت خود عملکرد خوبی داشت اما در مرحله دوم با مشکلات و بحران‌های پیش‌رو مواجه شد.

حسنی خاطرنشان کرد: استاندار گیلان نیز با اینکه مدیری غیربومی است اما مدیریت بحران وی آن هم در شرایط حساس فعلی کشور بد نیست و در بسیاری از موارد مشورت‌پذیر بوده و به حرف‌ها و پیشنهادات گوش می‌دهد.

وی‌ به صنعت نوغان و افزایش نسبی تولید این محصول اشاره کرد و بیان داشت: از قدیم شهرستان لنگرود را به عنوان مهد صنعت نوغانداری در کشور می‌شناسند و در همین راستا نیز نماینده این شهرستان در مجلس کارهای بسیار خوبی برای کمک به فعالان این حوزه انجام داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس لزوم بازنگری در طرح‌های هادی توسط بنیاد مسکن را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: طبق قانون طرح‌های هادی باید هر ده سال یکبار مورد بازنگری قرار گیرند که در حال حاضر بنیاد مسکن به علت مشکل تأمین اعتبار از انجام این وظیفه‌اش خودداری می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارات مقامات بنیاد مسکن و نیاز به مبالغ و اعتبارات گزاف برای اجرای بازنگری در طرح‌های هادی را مورد تردید قرار داد و افزود:‌ به علت وجود این مسائل مناطقی در گیلان وجود دارد که طرح‌های هادی آنان با گذشت ١٧ سال دست نخورده باقیمانده است.

حسنی در مورد واردات محصولات موسوم به تراریخته به داخل کشور نیز سخن گفت و خاطرنشان کرد: یکی از سئوال‌های پاسخ داده نشده من از مسئولان ذیربط این است که چرا کشورهایی که محصولات تراریخته صادر می‌کنند مصرف آن را در داخل کشور خود ممنوع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان در مورد علت واردات محصولات تراریخته به داخل کشور باید پاسخگو باشند اظهار داشت‌: بنده در این مورد خارج از مسائل سیاسی و جناحی صحبت کرده‌ام و خواستارم مسئولان مربوطه نیز به سئوال مشخص و واضح‌ در مورد علت واردات محصولات تراریخته شفاف پاسخ بدهند.

نماینده مردم رشت در مجلس کشاورزی و صنعت گردشگری را از ظرفیت‌های استان گیلان برشمرد و عنوان کرد: استاندار گیلان نیز در زمینه توسعه گردشگری و اجرای طرح‌های بوم‌گردی اقدامات خوبی انجام داده است اما با توجه به توانمندی‌های استان این برنامه‌ها باید به صورت جدی‌تری پیگیری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس تخصیص هزار میلیارد تومان از محل ارزش افزوده برای ساماندهی پسماند شهرهای شمالی را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ ردیف و نحوه خرج‌ کرد این اعتبارات کاملاً مشخص شده است بنابراین نگرانی خاصی در مورد عدم تخصیص منابع وجود ندارد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *