00010 copy

مراسم تجلیل از فرزندان معزز شهید شاغل در شهرداری رشت برگزار شد

به همت امور ایثرگران شهرداری رشت مراسم آیین تجلیل از فرزندان معزز شهید شاغل شهرداری رشت ظهر امروز با حضور سرپرست شهرداری رشت، اعضای شورای اسلامی رشت و جمعی از مدیران شهرداری در نمازخانه شورای اسلامی رشت برگزار شد.

سرپرست شهرداری رشت: شهید بابک نوری هریس الگویی برای کشور است

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: شهدا با از دست دادن جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و آسایش و امنیت جامعه امروز ما مرهون خون شهدا است.

 

وی شهید بابک نوری هریس شهید مدافع حرم گیلانی را الگویی در کشور دانست و افزود: مقام معظم رهبری نیز در دیدار با خانواده شهید نوری هریس بر این موضوع صحه گذاشتند.

 

سرپرست شهرداری رشت در ادامه دل نوشته ای برای مقام شامخ شهدا قرائت کرد.

رئیس شورای اسلامی رشت: حضور فرزندان شهدا و ایثارگر برای مجموعه شهرداری رشت ظرفیت بزرگی برای خدمت رسانی است

 

سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی رشت در این مراسم نیز با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: باید ذهن و روح همه ما با مفاهیم ایثار و شهادت بیش از گذشته درگیر شود.

وی فرزندان شهدا را یادگاران بهترین انسان های این سرزمین دانست و یادآور شد: شهدا بهترین مردان عصر خود بوده و برای عزت و اقتدار ایران اسلامی جان خود را ایثار کردند.

 

رئیس شورای اسلامی رشت تصریح کرد: برای پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت باید بیش از گذشته تفکر و تلاش کنیم و در مسیر شهدا گام برداریم.

 

علوی با اشاره به اینکه رشت امروز بیش از گذشته به تفکر و خدمت صادقانه نیاز دارد بیان کرد: هیچ کدام از ما از این قاعده مستثنی نیستیم و باید این مباحث را به خود یادآوری کنیم.

 

وی با قدردانی از عوامل برگزار کننده مراسم ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: دین اسلام نیز بر خدمت صادقانه تاکید داشته و ما نیز باید تلاش کنیم در این راستا گام برداریم.

علوی حضور فرزندان شهدا و ایثارگر در مجموعه شهرداری را ظرفیت و فرصت بزرگی برای خدمت به مردم عنوان کرد و گفت: در تاریخ یکصد ساله شهرداری رشت کمتر چنین شرایطی فراهم بوده و باید قدر این نعمت و فرصت را بدانیم.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۷ با فراز و نشیب های های موجود سپری شد مطرح کرد: قطعا برخی از انتظارات شهروندان از مجموعه مدیریت شهری برآورده نشده و سال جدید می تواند سرآغاز حرکت جدید و رو به جلو باشد.

رئیس شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: باید با انسجام و همبستگی در کنار یکدیگر قرار بگیریم تا مردم ثمره خدمت را مشاهده کنند.

 

علوی تاکید کرد: سال ۹۸ می تواند سال متفاوت برای شهرداری رشت باشد و با وجود مشکلات اقتصادی کشور بسیاری از شهرها پرشتاب مسیر پیشرفت را طی می کنند.

وی فرزندان شهدا را میراث دار و پرچم دار بهترین انسان های این سرزمین دانست و خاطرنشان کرد: باید برای ادامه راه شهدا و خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته تلاش کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی رشت: فرزندان شهدا مسیر پدرانشان را طی می کنند

حامد عبداللهی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی رشت نیز در این مراسم به عنوان فرزند شهید شاغل شهرداری به نیابت از فرزندان شهدا به ایراد سخنرانی پرداخت.

عبداللهی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: فرزندان و خانواده های شهدا شرایط سخت و دشواری را سپری کردند که نمی توان در هیچ کتابی آن را نوشت.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا و مقام والا شهادت اظهار کرد: مقام والای شهادت نصیب هرکسی نمی شود و رسیدن به این جایگاه لیاقت می خواهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه نیازهای فرزندان شهدا در سنین مختلف متفاوت بوده است گفت: باید از ظرفیت فرزندان شهدا بیش از گذشته استفاده شود و متاسفانه در برخی موارد شرایط برای خانواده های شهدا و ایثارگران فراهم نمی شود.

وی ادامه داد: از دستگاه های اجرایی تقاضا دارم شرایط را برای ارتقا و پیشرفت فرزندان شهدا فراهم کنند.

 

عبداللهی تاکید کرد: اگر اتفاق و شرایط سخت در کشور رقم بخورد قطعا این فرزندان شهدا سینه سپر کرده و جان خود را فدای نظام و انقلاب خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برخی افراد با ظاهری فریبنده به دنبال ایجاد شکاف در فرزندان شهدا هستند گفت: فرزندان شهدا نیازی به جناح های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا نداشته و الگو فرزندان شهدا پدران آن ها است و فرزندان شهدا مسیر پدرانشان که همان مسیر ولایت و انقلاب است را طی می کنند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: امیدواریم در دوران شورای پنجم کارنامه موفقی در حوزه ایثار و شهادت از خود باقی بگذاریم.

 

پدر شهید بابک نوری هریس: شهدا با ایثار خود حماسه ای ماندگار در تاریخ کشور ثبت کردند.

محمد نوری هریس پدر شهید بابک نوری هریس و همچنین از کارکنان شهرداری رشت در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت.

وی با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: شهدا با ایثار جان خود حماسه ای ماندگار در تاریخ سرزمین ایران اسلامی ثبت کرده و از اقتدار نظام و تمامیت ارضی کشور دفاع کردند.

پدر شهید نوری هریس شهید را واژه ای مقدس عنوان کرد و گفت: ۴۴ ماه در جبهه حضور داشتم و شب روز دعا می کردیم به مقام شهادت دست یابیم تا شرمنده هم سنگران خود نباشیم.

وی ادامه داد: بعد از شهادت بابک درک کردم خانواده های شهدا چه شرایط سختی را تحمل می کنند و شهدا با رسیدن به مقام شهادت به عزت رسیده و خداوند میزبان آن ها است.

 

محمد نوری هریس با تاکید بر اینکه باید در انتخاب مدیران و مسئولان کشوری دقت شود گفت: باید مسئولانی انتخاب شوند که به فرهنگ ایثار و شهادت دل بستگی داشته باشند.

 
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *