00010 copy

نیروی انتظامی گیلان با باندهای سوءاستفاده از کودکان برخورد می‌کند

به گزارش نبض خبر: سرهنگ مجید رسول‌ زاده اظهار داشت: نیروی انتظامی گیلان ضمن هماهنگی با مراجع قضایی استان با افراد و باندهایی که از کودکان در جهت منافع شخصی خود سوءاستفاده کرده و از آنان برای فروش مواد مخدر بهره‌ می‌برند برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با تأکید بر اینکه نگاه ناجا به پدیده کودکان خیابانی نگاهی صرفاً مجرمانه و سلبی نیست عنوان کرد: در مرکز برآوردهای اجتماعی و مراکز مشاوره‌ای پلیس در مورد کودکان کار بحث می‌شود تا راهکارهای لازم برای مقابله مؤثر با این پدیده اتخاذ شود.

رسول‌زاده از همکاری مشترک و تعامل خوب ناجا و بهزیستی گیلان در باب کودکان کار سخن گفت و تصریح کرد: تشکیل پرونده برای کودکان بزهکار،‌ کشف جرم و معرفی آن به مراجع قضایی از جمله وظایف و تکالیفی است که به موجب قانون برای نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی برای ساماندهی کودکان خیابانی در کنار بهزیستی به صورت مشترک فعالیت می‌کند بیان داشت: پلیس برای افراد و باندهایی‌ که با سوءاستفاده از احساسات مردم از کودکان برای کار در خیابان‌ها و یا فروش مواد مخدر استفاده می‌کنند برنامه دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان کودکان کار را محصول تلخ اجتماعی قلمداد کرد و گفت: کودکانی که به‌علت مشکلات اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی از حداقل امکانات زندگی نظیر تحصیل و هنرآموزی محروم ‌شده است در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.

رسول‌زاده فروش‌ یا استعمال مواد مخدر، سرقت و تکدی‌گری در بین کودکان کار را نتیجه وجود برخی کمبودها و آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: طبق آئین‌نامه ساماندهی کودکان کار که توسط هیئت وزیران به تصویب رسیده شرح وظایف نیروی انتظامی در قبال این کودکان مشخص شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در مورد نوع برنامه‌های ناجا برای کودکان کار ابراز داشت: اجرای طرح‌های ساماندهی کودکان کار‌ که با هدف جذب آنان توسط پلیس و با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود از جمله طرح‌های ناجا برای مقابله با پدیده کودکان کار است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *