00010 copy

پیشرفت فیزیکی سدهای لاستیکی گیلان بالای ۵۰ درصد است

به گزارش نبض خبر با تأکید بر اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان ساخت سدهای سازگار با اقلیم و محیط زیست استان را در دستور کار خود قرار داده است اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی سدهای لاستیکی در حال ساخت استان گیلان بالای 50 درصد برآورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افتتاح یکی از سدهای لاستیکی استان در دهه فحر امسال را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: این شرکت مجموعاً ساخت 11 سد لاستیکی را در دستور کار خود قرار داد و تلاش می‌کند روند احداث و بهره‌برداری از آنان را سرعت ببخشد.

خرمی با تأکید بر اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای ساخت سدهای سازگار با محیط زیست از تکنولوژی‌های برتر دنیا استفاده می‌کند تصریح کرد: در کنار سازگاری با اقلیم استان گیلان تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از جمله ویژگی‌های بسیار بارز سدهای لاستیکی گیلان به شمار می‌آید.

وی تأمین آب برای مصارف کشاورزی را یکی دیگر از خصوصیات منحصر به فرد سدهای لاستیکی گیلان اعلام کرد و بیان داشت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان با احداث سدهای لاستیکی علاوه بر تأمین نیاز آبی استان در مصارف مختلف به نوعی در مسیر کمک به محیط زیست استان نیز گام بر می‌دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان احداث و بهره‌برداری از سد مخزنی آیت‌الله بهجت شهر بیجار را یکی از دستاوردهای ارزنده این دستگاه اعلام کرد و گفت: کیفیت آب شرب این سد بزرگ بسیار بالا است و در حال حاضر نیز تأمین نیاز مصرفی حدود 70 درصد از جمعیت شهری گیلان را برعهده دارد.

خرمی از پیشرفت فیزیکی بالای 67 درصدی سد پلرود رودسر در شرق استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: سد شفارود نیز یکی دیگر از پروژه‌های در حال احداث شرکت آب منطقه‌ای است که در منطقه غرب گیلان واقع شده و با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد در حال تکمیل مراحل ساخت است.

وی آغاز احداث سد دیورش در رودبار با هدف تأمین آب شرب این منطقه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عملیات احداث 4 سد بزرگ و مهم در گیلان آغاز ‌شد که افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه آن‌ها به طور یقین در ارتقاء جایگاه این استان تأثیرگذار است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *