00010 copy

یادواره دو شهید گمنام و دویست شهید والا مقام منطقه یک رشت برگزار شد

به گزارش نبض خبر: به مناسبت ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادواره دو شهید گمنام و دویست شهید والا مقام منطقه یک رشت عصر امروز در مسجد امام رضا(ع) گلسار برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار اباذری جانشین فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، مداحی حاج ابوذر بیوکافی و تلاوت قاری بین المللی قرآن کریم محمد فلاح پور همراه بود.

سردار اباذری در این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: مردم گیلان مردم قدرشناسی هستند و گیلان استانی شهیدپرور بوده و یکی از استان هایی است که بیشترین ارادت را به شهدا دارد.

وی با اشاره به ۲۰۰ شهید منطقه یک رشت گفت: ۲۰۰ جوان غیور و ۲۰۰ دسته گل تقدیم شده تا نظام و انقلاب اسلامی حفظ شود و مردم غیور کشور نیز هنوز آمادگی تقدیم شهدا را دارند.

 

سردار اباذری با اشاره به اینکه در این ایام عملیات های بزرگ در دفاع مقدس رخ داد بیان کرد: بسیاری از شهدای منطقه یک رشت مربوط به عملیات والفجر ۸ هستند.

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) تصریح کرد: یکی از عملیات های بزرگ دفاع مقدس، عملیات والفجر ۸ است که با نام حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد.

سردار اباذری با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم اظهار داشت: بیشترین شهدا از جوانان ما بودند و میانگین سنی آن ها حدود ۲۳ سال بود.

وی عنوان داشت: بسیاری از جوانان با بزرگنمایی شناسنامه خود به جبهه حق علیه بازل می رفتند و برای رفتن به خط مقدم از یکدیگر سبقت می گرفتند.

سردار اباذری تاکید کرد: امروز کشور ما به یمن جانبازی ها و شهدا امن ترین منطقه دنیا است و هنوز برای برقراری امنیت شهدای ما جان خود را فدا می کنند.

وی اذعان داشت: اگر مدافعان حرم نبودند امروز مرزهای ما دچار مشکل می شد و مدافعان حرم برای دفاع از ارزش ها به آن سوی مرزها رفتند.

سردار اباذری شعار اصلی انقلاب اسلامی را دفاع از مظلوم و ایستادگی مقابله ستمگران عنوان کرد: امروز جان فشانی های شهدا برای ما عزت به ارمغان آورده است.

سردار اباذری با اشاره به اینکه امروز انقلاب پس از ۴۰ سال در اوج قرار گرفته است اظهار کرد: جزو ۵ کشور دارای ثروت دنیا از نظر منابع هستیم.

وی با اشاره به سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: براساس آمار ایران را بدون محاسبه قدرت نظامی سپاه و بسیج، هفتمین قدرت نظامی دنیا می دانند و هیچ دشمنی طمع عملیات نظامی علیه ما را ندارد.

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی موانع زیادی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است و دشمنان اصلی نظام انقلاب اسلامی آمریکا و اسرائیل هستند.

 
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *