00010 copy

دولت سیزدهم برای تحقق عدالت و افزایش رفاه اجتماعی، تمام تلاش خود را به کار گرفته است / از همه اهرم‌ها برای نظارت کافی بر بازار، بهره می‌گیریم

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت جهادی و انقلابی سیزدهم برای تحقق عدالت و افزایش رفاه اجتماعی، تمام تلاش خود را به کار گرفته ، بر لزوم تبیین اهمیت همراهی مردم درتأکید کرد.

به گزارش نبض خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز (شنبه) در همایش جهاد تبیین با موضوع جراحی اقتصادی، ضرورت و آثار که از سوی حوزه عملیه خواهران استان گیلان در رشت برگزار شد، با تشریح اهمیت جهاد تبیین و قدرشناسی از افسران جنگ نرم افزود: شخصیت‌های اسلامی و انقلابی همچون مرحوم استاد نادر طالب‌زاده با اطلاعات کامل ، دیدگاهی عمیق و شناخت ماهیت استکبار جهانی، به نحو شایسته ای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، آرمان‌های امام خمینی (ره) و منویات رهبر فرزانه انقلاب را برای نسل حاضر و آینده تبیین می‌کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان در همه زمینه ها برای مردم ایران با هزینه های فراوان برنامه های خبیثانه ای طراحی می کنند ، ادامه داد: رژیم جعلی صهیونیستی و دیگر دشمنان طی سال‌های متمادی با استفاده از ابزار رسانه ، ساخت سریال و فیلم‌های مختلف، کانون گرم خانواده ایرانی را نشانه گرفتند تا جایی‌که تک فرزندی برای برخی خانواده‌ها، یک افتخار محسوب شد حال اینکه تهدیدات بسیاری برای بنیان ارزشمند خانواده دارد.

استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید و اشتغال در همه ادوار بویژه طی یک دهه اخیر در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دیدار با آیت الله دکتر رئیسی و کابینه دولت سیزدهم، کنترل و مهار کرونا، سلامت مردم و بهبود وضعیت معیشت آحاد جامعه را جزو اولویت‌های دولت مطرح کردند و دولت مردمی و انقلابی نیز در این مسیر با تمام توان، تلاش خود را به‌کار گرفته و آبرو گذاشته است.

وی اهتمام دولت سیزدهم برای پرداخت بدهی های بجا مانده از گذشته را یادآور شد و با اشاره به هدف گذاری رشد اقتصادی هشت درصد برای سال‌جاری گفت: هوشمندسازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، یک ضرورت و تکلیف برای کشور است زیرا ارز ترجیحی، ضربات مهلکی به اقتصاد ایران وارد کرده بود.

دکتر عباسی ادامه داد: در کنار رشد اقتصادی، باید وابستگی به نفت به تدریج کاهش یابد بنابراین افزایش تولید کالا با اشتغالزایی می‌تواند رشد اقتصادی را محقق کند و بین هزینه‌ها و درآمد تعادل ایجاد شود و در آن زمان می‌توان گفت اقتصاد اسلامی به معنای واقعی تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه مشکلی در عرضه کالاهای اساسی مردم نخواهیم داشت، افزود: برای کوتاه کردن دست دلالان و کاهش قاچاق، از همه اهرم‌ها برای اِعمال نظارت‌های کافی بهره مند می شویم و در زمینه سلامت و سفره مردم بدون اغماض، با متخلفان برخورد می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پرداخت یارانه نقدی به حساب مردم و پرداخت هوشمند این یارانه در آینده ای نزدیک خاطرنشان کرد: این جراحی اقتصادی برای قطع دست دلالان و افزایش رفاه و اجرای عدالت اقتصادی صورت گرفته و نیاز به همدلی و همیاری مردم و دولت دارد.

وی با بیان اینکه نتایج مثبت طرح توزیع عادلانه یارانه ها و اصلاح نظام پرداختی در آینده مشخص می شود گفت: این کار بزرگ به منظور جلوگیری از قاچاق کالا صورت گرفت و پول یارانه ها برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید مصرف شود درحالیکه معاندان نظام اسلامی، در جریان اجرای این کار بزرگ، کارشکنی می کنند.

دکتر عباسی بیان داشت: مشارکت و همراهی مردم در اجرای صحیح اقتصاد اسلامی، نتیجه ای شیرین برای توسعه همه جانبه کشور دارد.

فعال‌سازی بنگاه های نیمه فعال و راکد، ساماندهی تولیدات استان به خصوص تولید مرغ و محصولات کشاورزی، مدیریت ارز، جلوگیری از قاچاق، اصلاح نظام اقتصادی و افزایش توان رقابتی تولیدات داخلی از جمله مواردی بود که استاندار گیلان جزو اهداف ترسیم شده از اجرای طرح عادلانه سازی یارانه ها خواند و گفت: معیشت مردم همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بوده و دولت در این مسیر، پای کار است.

همایش جهاد تبیین و نکوداشت افسران جنگ نرم و همچنین نکوداشت طلبه جهادگر گیلانی مرحومه آقاجانی با حضور مسئولان و خواهران حوزه‌های علمیه استان گیلان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی ورزشی جوانان بسیج رشت برگزار شد.

 

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *