00010 copy

شهر فومن در زمان حاضر زمین ورزشی ندارد | لزوم تعیین تکلیف پروژه ورزشگاه انقلاب

نبض خبر: مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن ملاقات کرد.
در این نشست که با حضور خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی همراه بود و به بررسی مسائل و مشکلات پروژه های ورزشی نیمه کاره در شهرستان اختصاص داشت، در خصوص راهکارهای عملی برای رفع موانع موجود و تسریع در اجرای پروژه های ورزشی شهرستان به ویژه مرحله اجرایی آماده سازی زمین ورزشگاه انقلاب شهر فومن بحث گفتگو شد.

فرماندار شهرستان با بیان این که هدف از این جلسه پیگیری مسائل و مشکلات پروژه های نیمه تمام و همچنین تعمیرات و تجهیزات زیرساخت های ورزشی است، افزود: سیاست دولت در سال جاری مبتنی بر اولویت تکمیل پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا است.

محسنی با اشاره این که توسعه زیرساخت های ورزشی و افزایش فضای ورزشی از مطالبات شهرستان است، خواستار اهتمام دستگاه متولی در اجرای تعهدات خود شد و افزود: پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی پروژه مهم ورزشگاه انقلاب فومن با ۲،۵ میلیارد تومان هزینه انجام شده که نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل شدن است که باید تعیین و تکلیف شود.

فرماندار شهرستان افزود: اعتبار ورزشی شهرستان در سال جاری ۵۴۰ میلیون تومان است و توسعه فضای ورزشی برای بهره برداری جوانان شهرستان فومن از امکانات ورزشی ضرورت دارد.

محسنی در ادامه افزود: تکمیل سالن ورزشی ماکلوان با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی، پروژه خطیب گوراب با پیشرفت ۱۰ درصدی که نیازمند ۷،۵ میلیارد تومان است و پروژه ورزشی رودپیش با ۱۵ درصد پیشرفت که تکمیل آن ۴،۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، از مطالبات عمده ورزشی شهرستان است.

محسنی ضمن اشاره به این که شهر فومن در زمان حاضر زمین ورزشی ندارد، زیرا استادیوم انقلاب و آزادی در حال تعمیر می باشند، افزود: حداقل یک زمین برای تامین بخشی از انتظارات جوانان باید آماده شود.

فرماندار شهرستان در ادامه، گفت: در سال جاری، در بحث جوانان، تاکنون برنامه عملی اداره کل ورزش و جوانان را دریافت نکرده ایم و توجه به ساماندهی امور جوانان شهرستان به ویژه نخبگان ورزشی از این اداره انتظار می رود.

محسنی با بیان این که به منظور تعیین تکلیف پروژه ورزشگاه انقلاب، یا از طریق ماده ۲۷ و تسهیلات تبصره ۱۹ و یا از طریق امکانات شرکت توسعه و تجهیز ورزشی، اقدام به نصب چمن مصنوعی و آماده سازی دور زمین ورزشگاه شود، در خصوص زمین ورزشی ماکلوان نیز افزود: به دلیل سیاست ابلاغی تکمیل پروژه های ورزشی دارای پیشرفت فیزیکی بالا، باید از محل اعتبارات مشترک تملک دارایی شهرستان و استان نسبت به تکمیل این پروژه اقدام شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی در خصوص چمن زمین ورزشگاه آزادی نیز اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان پس از تبادل موافقتنامه، باید از محل اعتبارات ارزش افزوده استانی، ظرف مدت ۲ ماه نسبت به نصب چمن مصنوعی اقدام نماید و در زمینه سالن ورزش های باستانی نیز فرمانداری معاضدت لازم را در خصوص واگذاری انشعابات آب، برق و گاز انجام می دهد و اداره کل نیز پس از واگذاری انشعابات، باید این پروژه را تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری برساند.

محسنی در خصوص زمین ورزشی حاشیه رودخانه روستای دارباغ که در معرض خطر رانش قرار دارد، افزود: پس از مکاتبه با اداره امور آب فومنات، نسبت به بررسی و ایمن سازی این زمین اقدام خواهد شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *