00010 copy

خریداران باشگاه نباید سابقه محکومیت قطعی یا محرومیت در ورزش و فوتبال داشته باشند

نبض خبر:  به‌ موجب قوانین خاص فدراسیون فوتبال، اشخاصی که به موجب حکم قطعی محاکم عمومی دادگستری یا ارکان قضایی ورزش، خصوصاً ارکان قضایی فدراسیون فوتبال از فعالیت و مدیریت در حوزه ورزش و فوتبال ممنوع و محروم شده باشند، نمی‌توانند سهام، امتیاز و مالکیت باشگاه را به آن‌ها واگذار نمود.

خراسانی همچنین افزود: انتقال، بهره‌برداری یا تقلید از نام و نشان و علامت و لوگوی یک باشگاه توسط باشگاه دیگر ممنوع بوده و مورد تأیید و پذیرش فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات فوتبال نمی‌باشد و هر گونه توافق برای انتقال حقوق فوق به باشگاه‌های دیگر باید همراه با انتقال کامل سهام مالکیت و امتیاز باشگاهی که با نام مزبور شناخته می‌شود صورت پذیرد.

خراسانی همچنین به همکارمان گفت: باشگاهها می بایست هنگام انتقال سهام، امتیاز و مالکیت، نسبت به کلیه دیون خود به اشخاص حقیقی یا حقوقی و با ارائه اسناد و مدارک کافی و متقن دایر بر پرداخت و تصفیه حساب کامل یا توافقنامه کتبی با طلبکاران مبنی بر اعطای مهلت به باشگاه یا تقسیط بدهی یا رضایت طلبکاران و گذشت قطعی و بی قید و شرط اقدام نموده تا فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات فوتبال با انتقال فوق موافقت نمایند.

خراسانی در خصوص انتقال مالکیت باشگاه عنوان نمود:
هرگونه نقل‌ و انتقال سهام، مالکیت، امتیاز، لوگو و برند باشگاه به هر میزان و به هر یک از عقود و به هر شخصی حتی بستگان، باید در ابتدا به تأیید کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال و متعاقباً به تأیید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برسد. باشگاه‌ها باید قبل‌ از انتقال، باشگاه خود را در قالب مؤسسه یا شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت و در روزنامه رسمی منتشر نمایند.

خراسانی در پایان اضافه نمود: انتقال مالکیت صرفا باید به شکل قطعی باشد تا مورد تأیید هیات فوتبال، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار گیرد و انتقال به‌ وسیله‌ی سایر عقود غیرقطعی مورد پذیرش ارکان فدراسیون فوتبال نمی باشد.

فرهاد خراسانی

قوانین خاص فدراسیون فوتبال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر