00010 copy

قیمت جرم گیری دندان با لیزر در سال 1403

اگر دندان‌های شما هم به‌دلایل مختلفی تغییر رنگ داده و ظاهر بدی را ایجاد کردهاند، بررسی قیمت جرم گیری دندان و اطلاع از عوامل موثر بر آن، برایتان اهمیت زیادی دارد تا بتوانید درصورت امکان از این خدمات بهره‌مند شوید.

جرم‌گیری یکی از روش‌های رایج درمانی و پیشگیرانه است که با پاک‌سازی عمیق، تمامی پلاک و مواد باقی‌مانده روی لثه‌ها و دندان‌ها را از بین می‌برد و از بروز مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان در آینده جلوگیری می‌کند.

جرم گیری دندان چیست

پیش ‌از بررسی قیمت جرم گیری دندان بهتر است اطلاعاتی درباره این مشکل داشته باشید. باید گفت که مصرف غذاها و نوشیدنی‌های متنوع در طول روز مهم‌ترین عامل بوده که باعث جمع ‌شدن پلاک و جرم اضافی روی دندان‌ها می‌شود.

باید این را در نظر داشته باشید افرادی که به‌طور معمول سیگار می‌کشند یا به مقدار زیادی چای و قهوه مصرف می‌کنند، احتمال ایجاد رنگ‌دانه روی دندان‌های آن‌ها بیشتر است.

مسواک‌زدن روزانه و منظم تا حدودی به شما در رفع این لکه‌ها و جرم‌ها کمک می‌کند اما معمولا بروز این مشکل در میان مردم رایج است و نیاز به دریافت خدمات درمانی مناسب دارد.

جرم‌گیری یکی از خدمات کاربردی درزمینه بهداشت دهان و دندان است که توسط سرویس‌دهندگان و با استفاده از تجهیزات خاصی انجام می‌شود و به ازبین ‌بردن رسوب روی خط لثه و دندان کمک زیادی می‌کند.

درصورتی ‌که نسبت به رفع جرم باقی‌مانده روی دندان‌های خود اقدام نکنید، این مواد باعث ازبین ‌رفتن بافت لثه می‌شوند که با رسیدن آلودگی‌ها به ریشه دندان معمولا پوسیدگی در این بخش یک امر طبیعی است.

برای برداشتن پلاک و رنگ‌دانه‌های روی دندان، معمولا سرویس‌دهندگان از دستگاه اولتراسونیک استفاده می‌کنند که با ایجاد ارتعاش‌هایی این فرایند را انجام می‌دهد و در طول جرم‌گیری نیز اسپری آب به پاک‌سازی بهتر منجر می‌شود.

ازآن‌‌جایی‌ که میزان مهارت ارائه‌دهنده خدمات جرم‌گیری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که نتیجه نهایی را مشخص می‌کند، به‌طور معمول در هنگام بررسی قیمت جرم گیری دندان این مورد اهمیت زیادی دارد.

جرم گیری دندان در خانه

برای افرادی که حجم رنگ‌دانه‌ها و رسوب‌های چسبیده به دندان آن‌ها به قدری کم است که نیاز به استفاده از تجهیزات و پرداخت قیمت جرم گیری دندان ندارند، به‌کارگیری روش‌های خانگی در برطرف‌کردن این مشکل موثر واقع می‌شود.

هرچند این روش‌ها به‌طور 100درصدی جرم روی دندان را از بین نمی‌برند اما این قابلیت را دارند تا حجم مواد را کاهش دهند و ظاهر بهتری را برای شما ایجاد کنند. تعدادی از این راه‌کارهای خانگی عبارت‌اند از:

  • محلول‌های جرم‌گیری: درحال‌حاضر ترکیبات موثری توسط برخی از برندها تولید و به بازار عرضه می‌شود که این قابلیت را دارند تا پلاک‌های روی لثه را پاک کنند و استفاده منظم از آن‌ها در حفظ رنگ طبیعی دندان موثر است.
  • دستگاه‌های جرم‌گیری خانگی: شما می‌توانید در بازار گروهی از محصولات متنوعی برای رفع جرم را ببینید که در این‌بین دستگاه‌های خانگی نیز گزینه مناسبی هستند و به‌صورت مکانیکی آلاینده‌های روی دندان را رفع می‌کنند.
  • جوش شیرین: برای سفید کردن دندان‌های خود در خانه می‌توانید مقداری جوش شیرین روی مسواک بزنید و آن را روی جرم‌های ایجادشده بکشید.
  • پراکسید هیدروژن: این ماده معمولا در ترکیب بسیاری از محصولات سفیدکننده دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توانید مقداری از آن را به‌عنوان دهان‌شویه برای ازبین‌بردن جرم به‌کار ببرید.
  • سرکه سیب: ازآن‌‌جایی‌ که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد، به‌عنوان یکی از مواد طبیعی برای رفع رسوب ایجادشده روی دندان‌ها استفاده می‌شود که البته باید مقداری از آن را با آب رقیق کنید.
  • جرم‌گیری دندان با روغن نارگیل و زیتون: درست‌ کردن مخلوطی از روغن نارگیل و زیتون نیز از دیگر روش‌هایی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در خانه رسوب‌های چسبیده به دندان را از بین ببرید.

ایا جرم گیری دندان را سفید میکند

به‌طور کلی هدف اصلی از جرم‌گیری دندان‌ها این است که آلاینده‌ها و رسوب‌های موجود در خط لثه از بین بروند تا مانع از بروز مشکلات و آسیب‌های جدی برای فرد شود اما معمولا بعداز انجام این فرایند، رنگ دندان‌ها روشن‌تر می‌شود.

با این حساب می‌توان گفت که جرم‌گیری در سفیدکردن دندان‌ها نیز تاثیرگذار است و باعث می‌شود تا رنگ طبیعی آن‌ها بهتر نشان داده شود اما نباید انتظار درخشندگی دندان‌ها با استفاده از این روش را داشته باشید.

درحال‌حاضر سرویس‌دهندگان از روش‌های دیگری برای سفید و درخشان‌ کردن دندان‌ها استفاده می‌کنند که هزینه آن‌‌ها در مقایسه با قیمت جرم گیری دندان، بیشتر است و به‌طور معمول جنبه زیبایی دارند.

عوامل موثر بر قیمت جرم گیری دندان

زمانی که درحال بررسی قیمت جرم‌گیری دندان هستید باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که نشان می‌دهد این خدمات هزینه ثابت و مشخصی ندارند و توسط هر سرویس‌دهنده‌ای، مبلغ خاصی از متقاضیان درخواست می‌شود.

وضعیت دندان‌ها و حجم رسوبی که روی آن‌ها قرار دارد یکی از مهم‌ترین موارد درزمینه تعیین قیمت نهایی جرم‌گیری است و درصورتی‌که آلاینده‌های موجود زیاد باشند شما باید مبالغ بالاتری را پرداخت کنید.

مورد مهم دیگر مربوط به این است که ارائه‌دهنده خدمات دندان از چه روشی برای جرم‌گیری استفاده می‌کند، درصورتی‌که تجهیزات و مواد مورد استفاده گران‌تر باشند بدیهی است که قیمت نیز بیشتر شود.

تعداد دندان‌هایی که باید تحت درمان قرار بگیرند و با استفاده از روش‌های رایج جرم‌گیری شوند نیز در هنگام برآورد قیمت این خدمات تاثیرگذار است. علاوه‌بر این موارد باید موقعیت مکانی کلینیک را نیز در نظر گرفت.

هزینه جرم گیری دندان با تخفیف

ازآن‌‌جایی‌ که معمولا هزینه خدمات دندان بالا است و پرداخت این مبالغ برای برخی از افراد امکان‌پذیر نیست، بسیاری از ارائه‌دهندگان در دوره‌ها و مناسبت‌های مختلف تخفیفی را برای مراجعه‌کنندگان در نظر می‌گیرند.

ارائه تخفیف ازسوی سرویس‌دهندگان در کاهش قیمت جرم گیری دندان تاثیر زیادی دارد و باعث می‌شود تا تعداد افراد بیشتری بتوانند از این خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

اگر می‌خواهید از میزان تخفیفی که ارائه‌دهندگان برای جرم‌گیری دندان در نظر گرفته‌اند، مطلع شوید و یکی از بهترین سرویس‌دهندگان را انتخاب کنید تنها کافی ‌است سری به سامانه دکترتو کلینیک بزنید که فهرستی از آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

قیمت جرم گیری دندان با لیزر به‌عنوان یکی از خدمات درمانی و پیشگیرانه با درنظرگرفتن معیارهایی مانند میزان مهارت سرویس‌دهنده، تعداد دندان‌ها، روش مورد استفاده و حجم رسوب ایجاد‌شده تعیین می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سامانه دکترتو کلینیک تعدادی از بهترین ارائه‌دهندگان با تخفیف ویژه را مشاهده کنید.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر