00010 copy

اداره کل بحران کجایی، دقیقا کجایی؟!

اختصاصی نبض خبر : حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر نمود افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

حال سوال اینجاست اداره کل بحران استان در مواجه با بحران‌ها کجاست؟!!!
بر اساس شرح وظایف ذاتی درپی وقوع بلایا وحوادث مترقبه و غیر مترقبه یکی از دستگاه نظارتی وحاکمیتی که وظیفه هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها در زمان بحران برعهده دارد و به عنوان مرکز فرماندهی می‌بایست نسبت به بحران و پاسخ به آن آمادگی داشته باشد اداره کل بحران استانداری می‌باشد. و آمادگی و پیشگیری از بحران‌ها، مدیریت آن‌ها و ارائه کمک‌های اولیه به آسیب‌دیدگان و ساماندهی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده را بر عهده دارد.
از این رو درپی حادثه اخیر آتش سوزی درامام زاده هاشم ضمن تشکر از دستگاه‌های که درمیدان نسبت به اطفاء آن اقدام نمودند اداره کل بحران دقیقا چه اقدام موثری دراین زمینه انجام داده است؟
آنچه مشخص است عدم تخصص لازم دربرخورد با مواجه با بحران کاملا دربرخی دستگاه‌ها مشخص می‌باشد وقطعا ضمن قدرانی از دستگاه قضایی که با عاملین قصور این حادثه برخورد خواهد کرد،دور از انتظار نیست که نسبت مشخص شدن برخی انتصابات در استان بازنگری کلی صورت پذیرد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر