اندر احوال پاسخگویی ارباب رجوع در اداره ثبت شرکت‌ها و سازمان امور مالیاتی!

اختصاصی نبض خبر: ظاهرا اگر شرکتی بیش از ۵ سال اظهارنامه مالیاتی ارائه ندهد، غیرفعال مالیاتی تلقی می‌شود.

اکنون که سازمان امور مالیاتی از پیشرفت تکنولوژی عقب نمانده و سعی کرده امور را به صورت سامانه‌ای انجام دهد، شواهد نشان می‌دهد که مدیریت ناکارآمد برخی افراد باعث نتایج منفی در استان شده است.

یکی از شهروندان مدعی شده برای تمدید پروانه مؤسسه‌اش به سامانه ثبت شرکت‌ها مراجعه کرده اما با خطایی مواجه شده است. او سریعاً پیگیری کرده و به اداره کل امور مالیاتی استان گیلان مراجعه نموده، اما پس از بی‌اطلاعی کارشناسان، به اداره ثبت شرکت‌ها ارجاع داده شده است. در آنجا نیز هرگونه دخالتی را رد کرده و او را به بخش فناوری اداره کل امور مالیاتی فرستاده‌اند.

سپس کارشناسان فناوری، مراجعه‌کننده را به ساختمان دیگر اداره مالیات واقع در خیابان شهید رجایی هدایت کرده‌اند. این رفت‌وآمدها و پیگیری‌ها، چندین روز ادامه یافته و سرانجام پس از چند روز صبر، وی مجدداً به اداره ثبت شرکت‌ها ارجاع داده شده است.

سؤال اینجاست که اگر توان انجام کاری را ندارید، چرا مردم را در سردرگمی قرار می‌دهید؟
وقتی کارشناسان با فرایندهای صحیح آشنا نیستند، چه انتظاری از مراجعه‌کنندگان دارید؟

آیا بهتر نیست اداره کل امور مالیاتی استان گیلان، پاسخگوی عملکرد ضعیف خود در خدمت‌رسانی باشد و راهکاری برای جبران زحمات و هزینه‌های اضافه‌ای که به مراجعه‌کنندگان تحمیل می‌شود، ارائه نماید؟

اظهارنامه مالیاتی

نبض خبر در شبکه های اجتماعی : خبر فوری اخبار کوتاه شنیده ها تحلیل ها خبر در لحظه 

  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر