00010 copy

اعتبار بخشی به انجمن های فرهنگی و هنری را به جد پیگیر هستیم

رضا ثقتی : یکی از ابزارهای حمایتی ما از انجمن های فرهنگی و هنری ، اعتبار بخشی به آنها است .

به گزارش نبض خبر به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی در دیدار با شعرا استان که عصر روز یکشنبه 29 خرداد ماه 1401 در خانه ابریشمی رشت برگزار شد بیان نمود :یکی از ابزارهای حمایتی ما از انجمن های فرهنگی و هنری ، اعتبار بخشی به آنها است نه اعتبار زدایی و پیشنهاد می شود که اتاق فکری متشکل از شعرا و سازمانهای مرتبط با شعرا تشکیل شود .

ثقتی با بیان اینکه انجمن ها نیاز به حمایت دارند افزود: می بایست اتاق فکری متشکل از نمایندگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، حوزه هنری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تشکیل شود و با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد و مسئول تالار مرکزی رشت و مشارکت مسئول انجمن شعر  و سازمانها و شعرا به اتاق فکری برسیم که بازوی مشورتی ما و انجمن شعر باشد .

این مسئول فرهنگی در ادامه در مورد  سرانه انجمن ها گفت: اداره ارشاد باید انجمن ها را به عنوان یک سازمان ببیند و به انجمن ها ردیف بودجه داده شود و این مهم بعد از ده سال  در حال تحقق است و می خواهیم به انجمن ها ردیف بودجه اختصاص دهیم .

ثقتی در ادامه گفت از تشتت به شدت بیزار هستیم که عامل هرگونه پسرفت است ،بنابراین انجمن های موازی و متفرقه را قبول نخواهیم کرد و همه را با احترام به سمت یک انجمن مادر و انجمن مرکزی هدایت خواهیم کرد بطور مثال شعر کودک و نوجوان ، شعر گیلکی و سایر کارگروه ها می بایست زیر نظر انجمن شعر تشکیل شود .

رضا ثقتی در ادامه افزود : ما می توانیم در گیلان پایه گذار  یک رویداد ملی باشیم  و در ذهن شعرای کشور همیشه به عنوان یک تقویم از برنامه های ما یاد شود و از موضوعاتی چون اقلیم گیلان ، شخصیت میرزا کوچک خان و بحث آزاد فضایی ایجاد شود که در تقویم سالیانه شعر و ادب استان گیلان در کشور باشد که هر ساله در ماه هایی مشخص برگزار شود  و میزبان باشیم .

مدیر کل ارشاد گیلان با ذکر این نکته که امسال کنگره ملی  میرزا کوچک خان را در برنامه داریم گفت: کنگره ی ملی شعر میرزا کوچک خان را خواهیم داشت که در بین شاعران برجسته و پیشکسوتان شعر در بستر انجمن شعر و ادب دبیر کنگره انتخاب شود ولی هسته ی اجرایی و سیاستگذاری راهبری این کنگره شعر ، انجمن شعر و ادب رشت باشد .

وی افزود کنگره شعر میرزاکوچک در نیمه دوم مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد که می بایست فراخوان ، پویستر ، دبیر و نشان این کنگره در نیمه اول تیر ماه انجام مسخص شود .

ثقتی اظهار کرد : در بحث حمایت ها ، خرید حمایتی از کتب شعرای گیلانی که توسط معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صورت می گیرد با هم افزایی که با سازمان ها و صندوق هنر داریم می توانیم کتب شعرا را معرفی نموده تا از این طریق خرید حمایتی نمایند .

در پایان ثقتی بیان نمود : اگر انجمن ها خودشان بتوانند یک جریانی را ایجاد کنند و یک تحولی در شهر ایجاد شود ، بازخورد آن تحول خودش باعث نشاط و پویایی انجمن می شود .

انجمن های فرهنگی و هنری گیلان

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر