00010 copy

برش بومی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی مورد توجه اهالی رسانه باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد که برش بومی و محلی در آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی ، مورد توجه اهالی رسانه باشد .

به گزارش نبض خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی روز یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری مشترک با دبیر دهمین دوره جشنواره جلوه‌های فرهنگ رضوی در آینه رسانه های کشور ، به فراخوان اعلام ‌شده این جشنواره با میزبانی استان گیلان اشاره و بر لزوم شناسایی ابعاد و جنبه های مختلف سیره رضوی و معرفی آن به نسل جوان ، تاکید و اظهار کرد : بنیاد بین المللی امام رضا (ع) یکی از مولودهای ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با هدف معرفی اهل بیت (ع) به جامعه و اقصی نقاط جهان فعالیت می‌کند.

وی یکی از برنامه های شاخص بنیاد امام رضا (ع) را برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و رسانه ای در استان ها دانست و افزود : با توجه به ظرفیت های سرشار و کم نظیر رسانه ای در استان گیلان ، میزبانی از جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور به گیلان رسید .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، با بیان اینکه رتبه سوم در تعداد پایگاه های خبری و رتبه هفتم در تعداد مطبوعات را داریم ، ابراز امیدواری کرد که با نقش آفرینی رسانه ها و خبرنگاران استان ، جشنواره دهم را بهتر از دوره‌های گذشته برگزار کنیم تا زمینه ای برای برگزاری بین المللی این جشنواره فراهم شود .

ثقتی امام رضا (ع) را به‌ حق الگوی گفت ‌و گو و مدارا دانست و اضافه کرد : گفت و گو کیمیایی است که در جهان امروز مغفول مانده و لذا می‌توانیم با محور قرار دادن سیره رضوی به  این مهم بپردازیم .

وی از اهالی رسانه گیلان خواست برش بومی و محلی را در ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها مورد توجه قرار دهند و گفت : می خواهیم امام رضا (ع) را به فرهنگ و هنر استان پیوند بزنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وجود بقاع متبرکه امامزادگان در گیلان از جمله حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف ، برادر امام رضا (ع) در آستانه اشرفیه و حرم منور حضرت فاطمه اخری ، خواهر امام رضا (ع) در رشت اشاره و خاطر نشان کرد : می خواهیم غبار مظلومیت را از چهره امامزادگان بزداییم و در تلاشیم  تا سال ۱۴۰۳ بزرگداشت خواهر امام رضا (ع) را در گیلان را برگزار کنیم .

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر