00010 copy

چرایی تاخیر در اعلام فراخوان جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

نبض خبر : جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، یکی از جشنواره های ملی و معتبر تئاتر کشور می باشد که در تقویم تئاتر کشور ثبت شده و هرساله میزبان گروههای مختلف تئاتر خیابانی کشور است.
این جشنواره که طی سالهای برگزاری اش معمولا در شهریور ماه هر سال برگزار می  شده، سال گذشته به دلیل تداخل با ماه محرم و تاخیر در اعلام فراخوان، در مهرماه برگزار شد‌.
اما نکته ای که جای سوال دارد این است که چرا در یکی دو سال اخیر، فراخوان این رویداد ملی، با تعلل و دیر اعلام می شود و اهالی تئاتر ‌اساان و کشور چشم انتظار این اتقاق هستند.
پر واضح است که آماده سازی و تولید یک اثر که بتواند کیفیت لازم برای شرکت در جشنواره را داشته باشد زمان بر است و یکی از دلایل کاهش کیفیت برخی آثار در سالهای اخیر همین فرصت کم و دیر اعلام شدن فراخوان بوده است.
علاوه بر این موضوع، تاثیر جشنواره شهروند با توجه به محتوای نمایش ها، بر حل مسائل شهری مانند بحث پسماند و زباله، فرهنگ شهرنشینی و  آپارتمان نشینی و… کاملا اثبات شده است و علاوه بر آن شور و نشاطی که ایام جشنواره در بین مردم، ایجاد می شود انکار ناپذیر است. بنابراین برگزاری هرچه بهتر این جشنواره اتفاقات مثبتی را در بین شهروندان عادی هم خواهد داشت.
امید این که، قدر چنین جشنواره ای دانسته شده و روند برگزاری آن منظم تر و مطمئن تر پیش برود و به زودی فراخوان جشنواره امسال اعلام شده تا فرصت کافی برای تولید آثار در خور مهیا باشد.

 

نویسنده : اکبر حیدرپور

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر