00010 copy

تاکید مسعود عباس نژاد بر اجرای پروژه های عمرانی شهرداری رشت از ابتدای بهار

نبض خبر : مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر رشت در بیست و سومین جلسه کمیسیون تلفیق که صبح امروز 25 بهمن 1402 به منظور بررسی و جمع بندی لایحه بودجه 1403 شهرداری در ساختمان شورا برگزار شد تصریح کرد: انتظار داشتیم پروژه بازگشایی مسیر ژ5 به منظور رفع مشکل خیابان امام علی و بسته بودن خروجی آن در بودجه 1403 دیده شود.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن ارتباط معاونت های عمرانی و شهرسازی منجر به ساماندهی حوزه ساخت و ساز خواهد شد افزود: در کمیسیون شهرسازی در تلاشیم تا این اتفاق رقم بخورد و بستر مناسبی برای سازندگان فراهم شود.
عباس نژاد با اشاره به نظرات غیرکارشناسی مطرح شده در خصوص پروژه های طرح میثاق که برخی معتقدند منجر به اتفاق ویژه ای در مباحث ترافیکی رشت نخواهد شد، خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های بنده این بود که پروژه ژ 5 راه اندازی شود و از سوی دیگر قرار بود تقاطع غیر همسطحی نیز در میدان فرزانه داشته باشیم. باز شدن ورودی خیابان امام علی از سمت میدان فرزانه نیز اتفاق ویژه ای رقم نزده است. بزرگترین اتفاقی که می تواند در این نقطه کمک کند راه اندازی مسیر ژ5 است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ضمن تشریح جزییاتی از مشکلات ترافیکی رشت، عنوان کرد: بخشی از زمین های نزدیک میدان واقع در بلوار امام علی تملک شده است و با تکمیل تملک مسیر، خروجی ژ5 و بار ترافیکی به دو بخش تقسیم می شود و بار ترافیکی میدان فرزانه نیز کاهش خواهد یافت.
مسعود عباس نژاد در ادامه با اشاره به مزایای راه اندازی این مسیر در منطقه یک و آورده های مالی آن، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این مسیر 150 تا 200 میلیارد تومان صدور پروانه در منطقه خواهیم داشت. ضمن آن که می توانیم با ادامه مسیر به کوی عرفان و احداث خیابانی موازی با دیلمان، بار ترافیکی را باز هم تقسیم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه پل پستک به تنهایی جوابگوی بار ترافیکی مسیر ژ5 نخواهد بود افزود: نیاز به بازگشایی مسیرهای مذکور داریم تا بار ترافیکی ژ5 پخش شود. در بودجه 1403 باید این موضوع دیده شود و عملیاتی شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نسبت به تحقق بودجه 1403 شهرداری رشت ابراز اطمینان کرد و گفت: اطمینان دارم منطقه 3 از آنچه پیش بینی شده رقم بیشتری محقق خواهد کرد. دیگر مناطق نیز بودجه پیش بینی شده را محقق می کنند. برخی سازمان های خدماتی امکان تحقق بودجه های سنگین را ندارند و ما سعی کرده ایم افزایش بودجه را در مناطق ببینیم.
عباس نژاد در پایان با تاکید بر ضرورت انجام عملیات عمرانی در بهار و تابستان، اظهار داشت: باید این شجاعت در شهرداری وجود داشته باشد که پروژه های عمرانی از ابتدای بهار آغاز شوند و بودجه نیز قطعا محقق خواهد شد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر