00010 copy

در کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر رشت مطرح شد؛ – افتتاح حساب شهرداری در بانکهای دارای توانمندی تفکیک منابع واریزی / – تعیین تخصیص های شهرداری پس از تامین

به گزارش نبض خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت، نود و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورا روز چهارشنبه ۲۵ مرداد کار خود را آغاز کرد، در این جلسه دو بانک رفاه و سپه به دلیل ظرفیتها و امکاناتی چون تفکیک منابع واریزی، دارا بودن حساب واسط و صدور آنی تاییدیه در پرداختها دارای امتیازات لازم برای افتتاح حساب شهرداری تشخیص داده شدند.

مجید عزیزی که در غیاب دکتر سید شمس شفیعی، ریاست این جلسه‌ را بر عهده داشت، وی ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به وطن و محکوم کردن عملیات تروریستی مذبوحانه به حرم شاهچراغ در خصوص دستور جلسه اظهار داشت: لازم است در راستای هوشمندسازی امور مالی شهرداری رشت در بانکهایی افتتاح حساب انجام شود که بیشترین انطباق را با شرایط مطلوب مورد نظر شهرداری داشته باشند.

در ادامه تاج شهرستانی منشی کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت نیز در رابطه با منابع هزینه کرد شهرداری گفت: صحیح آن است که درآمدهای شهرداری صرف اولویت های هزینه ای خود شهرداری شده و در پروژه های عمرانی و خدمت به شهروندان صرف شود؛ حال آنکه به عناوین مختلف دیگر ادارات بار وظایف خود را به دوش شهرداری انداخته و سبب کسر بودجه شهرداری در امور جاری میشوند.

در بخش دیگری از جلسه محسن سماکچی، عضو کمیسیون بودجه نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید درآمدها، پیش از هزینه کردها احصاء شده باشد گفت: مدیران شهرداری برای شفافیت و روان سازی امور، پیش از هر تصمیم ابتدا اولویت بندی در هزینه ها داشته باشند و این امر بسیار مهم است.

دو بانک رفاه و سپه، از بیشترین تطابق کاری با امور شهرداری رشت برخوردار می باشند

در این جلسه رحیمی، رئیس خزانه داری شهرداری در توضیحات مربوط به روند کار شهرداری با بانکهای طرف حساب گفت: شهرداری رشت در حال حاضر با بانکهای قرض‌الحسنه مهر، ملی، صادرات و بانک شهر در حال همکاری است و سازمان آرامستانها نیز از سالیان پیش با بانک رفاه در ارتباط کاری میباشدـ

وی گفت: پیشنهاد ما در حال حاضر ایجاد ارتباط با بانکهایی است که بیشترین انطباق کاری را در شفاف سازی موجودی، نقل و انتقال حساب، اعطای وام و صدور تاییدیه های آنی، پس از پرداختهای مؤدیان و پیمانکاران دارد.
رحیمی در توضیحاتی تخصصی اظهار داشت: ده سازمان، پنج منطقه، بعلاوه شهرداری مرکز در مجموع ۱۶ واحد سازمانی شهرداری رشت را تشکیل میدهند که برای هرکدام یک حساب درآمدی تعریف شده است.

وی افزود: هر واحد سازمانی نیز دارای چهار حساب درآمدی، هزینه ای، سپرده و رد سپرده است که در مجموع ۶۴ حساب بانکی برای شهرداری رشت را شامل میشود.

رئیس خزانه داری شهرداری در ادامه گفت: از سوی سازمان شهرداریها و وزارت کشور در مجموع ۶ کد تابعه برای شهرداری رشت در نظر گرفته شده که قابل افزایش نیست و شهرداری ناگزیر باید تمام امور خود را در فضای یکی از این شش کد انجام دهد.

رحیمی در ادامه اظهار داشت: کدهای ۱۶۱ تا ۱۶۶ ، از سوی وزارت کشور مخصوص شهرداری رشت در نظر گرفته شده به شکلی که هر کجای کشور پرداختی برای این کدها واریز شود، متعلق به شهرداری رشت است.
وی با توضیح اینکه کد ۱۶۱ متعلق به شهرداری مرکز و پنج کد دیگر به مناطق تعلق دارد گفت: ما ناگزیر هستیم حسابهای ده سازمان شهرداری را نیز در قالب کد ۱۶۱ که متعلق به شهرداری مرکز است بگنجانیم و با توجه به اینکه هر کد تابعه فقط به یک حساب بانکی متصل میشود، باید بانکی را انتخاب کنیم که بتواند پیش از آنکه مبالغ را به حساب درآمدهای واریزی بیفزاید، قدرالسهم هر سازمان را مشخص کرده و در حساب درآمدی سازمان مربوطه منظور نماید.

وی گفت: طبق مذاکراتی که با بانکها انجام شد، در بانک رفاه این قابلیت تعریف شده و با ایجاد یک حساب واسط قابل تامین است؛ به این ترتیب که با در نظر گرفتن ربز کدهای دو رقمی ۰۱ و ۰۲ و….، حسابهای درآمدی سازمانها مشخص میشود و شفاف سازی در نقل و انتقالات سازمانهای مختلف به این ترتیب قابل اجراست. وی صدور تاییدیه آنی و بلافاصله پس از پرداخت را امتیاز دیگر بانک رفاه اعلام کرد و گفت: در بانکهای دیگر این امر پس از ۲۴ ساعت انجام میشود.

رحیمی با ذکر اینکه افتتاح حساب در دو بانک رفاه و سپه منوط به موافقت و صدور مجوز از سوی شورای شهر رشت است، گفت: با بانک سپه نیز در خصوص وامهای حقوقی ( سازمانی و افراد غیر حقیقی ) صحبتهایی داشته ایم.

رئیس خزانه داری شهرداری در بخش دیگری از صحبتهایش اذعان داشت: بانک سپه این قول را به شهرداری داده است که اگر یکی از صندوق های خزانه، فی‌المثل کد اختصاصی پارکینگ را به بانک سپه منتقل کنیم، این بانک مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری وام حقوقی تخصیص خواهد داد.

وی در بیان قابلیت دیگر بانک سپه گفت: این بانک قادر است تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان در هر ماه قابلیت نقل و انتقال پول به شهرداری بدهد که طی این فرآیند صدور چک به پیمانکاران به حداقل خواهد رسید.
دکتر رحیمی با توضیح اینکه اعطای وامهای بانک مهر با کمترین بهره، برای افراد حقیقی اعطای وامهای کم بهره دارد، بانک های رفاه، سپه، مهر و بانک شهر را مناسب ترین بانکها برای گردشهای مالی شهرداری رشت اعلام کرد.

در ادامه این جلسه، لایحه حمایت مالی باشگاه شاهین مورد موافقت اعضا قرار گرفت و تصمیم گیری در لایحه دوم به دلیل ابهامات موجود به جلسات آتی موکول شد.

در کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر رشت مطرح شد؛ – افتتاح حساب شهرداری در بانکهای دارای توانمندی تفکیک منابع واریزی / – تعیین تخصیص های شهرداری پس از تامین

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر