00010 copy

تئاتر خیابانی برنامه ” راه سپید ” با مشارکت هفت نمایش خیابانی در برخی شهرستان های استان گیلان اجرا شد.

نبض خبر: تئاتر خیابانی ابزاری بسیار مفید و موثر در نشان دادن  معضلات و مشکلات آسیب های اجتماعی است . تئاتر خیابانی می‌تواند خوب و بد ، هنجار و ناهنجار را از هم تفکیک کند ، به همین لحاظ این ابزار در آگاهی بخشی ، اطلاع رسانی و آموزش بسیار موثر باشد . از طرفی پرداختن به مسایل اجتماعی در قالب هنر تئاتر می‌تواند نیازهای روانی و اجتماعی انسان را پاسخ بدهد و از سرکوب شدن آن‌ها پیشگیری ‌کند . بسیاری از روانشناسان معتقدند که هنر تأثیرگذارترین ابزار برای فرهنگ ‌سازی و درمان بسیاری از آسیب های جامعه است و در حوزه درمان معضلات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد . در این راستا موسسه فرهنگی و هنری فرزانگان دیار پارسی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ویژه برنامه تئاتر خیابانی برنامه ” راه سپید ” را با مشارکت هفت نمایش خیابانی در شهرستان های رشت ، لاهیجان ، لنگرود ، رودسر ، آستانه اشرفیه ، بندر انزلی و فومن با موضوعات آسیب های اجتماعی اجرا نمود
نمایش خیابانی 《 رها شده》 به نویسندگی و کارگردانی ابوذر آستانی یکی از نمایش های اجرا شده در این برنامه بود که با محوریت معتادین متجاهر، اجرا شد .

تهیه کننده امین محصل تبریزی و بازیگران این نمایش: صدرا اصغری ، راضیه مردانی ، شیرین لطفی ، محراب بلند کردار ، ابوذر آستانی بودند و دستیاران کارگردان این نمایش: محراب بلند کردار و جابر نجف پور است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر