00010 copy

تکرار سیاست‌های غلط ارزی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند

به گزارش نبض خبر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری در خصوص هجمه به مجلس برای تصمیم ضد تورمی و مبنی بر ابطال مصوبه دولت برای تعیین نرخ تسعیر ارز شرکت های پالایش نفت و پتروشیمی که خلاف قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و قانون بودجه است، گفت:

برخی از اقدامات دولت در ماه‌های گذشته که با هدف ثبات بخشی به نرخ ارز صورت گرفته موثر نبوده و موجب تشدید رشد نرخ ارز شده است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد:

دولت هنگام حذف ارز 4200 مکلف شده بود، متناسب با قیمت کالاهای اساسی در شهریور 1400 کالابرگ الکترونیک در اختیار مردم قرار دهد اما این امر محقق نشده و در نتیجه در اثر گرانی‌های ایجاد شده معیشت مردم تحت فشار قرار گرفته و سفره آنها کوچک تر شده است.

وی اظهار کرد: حال با توجه به بروز رانت در نرخ ثابت ارز دستوری، مجلس تاکید کرد که نرخ تثبیت ارزی باید شناور و مطابق با احکام مندرج در قانون و بر اساس نرخ سامانه (ETS ) تعیین و براساس آن قیمت گذاری صورت بگیرد؛ لذا مصوبه هیات دولت مبنی بر تثبیت نرخ ارز و تعیین نرخ تسعیر ارز جهت شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی توسط بانک مرکزی مغایر با قانون است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس عنوان کرد:

ما متقدیم تاکید بر سیاست های غلطی که در گذشته مورد آزمون قرار گرفته بسیار نادست بوده و برای جامعه و مردم تبعات خطرناکی در پی دارد. لذا این اقدام مجلس موجب کنترل نرخ اقلام اساسی در بازار و جلوگیری از افزایش نرخ ارز می‌شود.

وی گفت: مجلس با ریل گذاری درست و دولت با برنامه‌ریزی دقیق در این وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری باید گام اساسی بردارند تا مهار تورم در کف جامعه مشاهده شود تا جای که رسانه ملی در نظر سنجی های مردمی اعلام کند که تورم کنترل شده و یا کاهش پیدا کرده است.

در این روند پیش رو نهاد نظارتی و اجرایی عملا باید اشراف کاملی در همه سطوح کشور خصوصا مسائل کف جامعه داشته باشند تا مردم در سایه امنیت که به حرمت خون شهدا و هدایت‌های بی بدیل مقام معظم رهبری ایجاد شده، شاهد حل مشکلات اقتصادی باشند.

تکرار سیاست‌های غلط ارزی مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر