شناسایی معضلات و ارائه راهکارهای زیست محیطی اهداف خانه فناور محیط زیست گیلان

نبض خبر :بهاره پورمرادی در دومین جلسه خانه فناور محیط زیست گیلان با استقبال از محصولات فناورانه و دانش‌بنیان برای رفع معضلات زیست محیطی گفت: برگزاری مداوم نشست‌های  هم اندیشی شرکت های فناور و مدیران و برنامه ریزان محیط زیست استان کمک خواهد کرد مشکلات این حوزه احصاء و راهکارهای عملیاتی پیشنهاد شود.
در این جلسه کارشناسانی از محیط زیست گیلان حضور داشتند و توضیحاتی درخصوص وظایف عملکردی سازمان محیط زیست ارائه دادند.

خانه فناور محیط زیست با همکاری پارک علم و فناوری گیلان و سازمان حفاظت محیط زیست استان در اسفندماه 1402 افتتاح شد. هدف از ایجاد خانه های فناور استفاده از فناوری در راستای حل چالش های محیط زیست بوده و خانه های فناور محیط زیست، حلقه اتصال سازمان محیط زیست با مراکز علمی هستند.
از جمله برنامه های این کارگروه، برگزاری نشست مشترک با اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و نخبگان، شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان برای شناسایی چالش های محیط زیستی استان  و ارایه راهکارهای فناورانه برای حل چالش های مذکور، ارایه برنامه های ترویجی – آموزشی در زمینه مهارت های مرتبط با مشاغل سبز با تاکید بر شناسایی فرصت ها و راهکارهای طبیعت محور برای بهبود معیشت جوامع محلی، برگزاری نشست هم اندیشی- تحلیلی با مدیران و برنامه ریزان استان با هدف تبادل تجارب موفق و هم افزایی در کاربست نتایج و دستاوردهای کاربردی می باشد که برنامه های متععد دیگری نیز در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر