00010 copy

صدای خاموش نمایندگان گیلان در مجلس؛ آیا برق میکروفون قطع است؟

اختصاصی نبض خبر :  از دیرباز، مردمان گیلان جزو اقوام اصیل ایرانی به شمار می‌روند و در تاریخ با عالمان فرهیخته‌ای در مباحث علمی، فلسفی و دیگر زمینه‌ها شناخته شده‌اند. همچنین، گیلانیان به عنوان مهمان‌نوازترین مردم کشور یاد می‌شوند. اما متأسفانه، همین مردمان در سایه مدیران و مسئولین ناکارآمد، بیشترین رنج و درد را در ابعاد مختلف تحمل می‌کنند.

یکی از پدیده‌هایی که در سال‌های اخیر در فصل تابستان با آن مواجه هستیم، قطعی مکرر برق در کل استان، به‌ویژه در روستاها است. با توجه به آب و هوای خاص گیلان و شرجی بودن آن، میزان گرما بیش از حد بوده و قطعی پی‌درپی برق علاوه بر آسیب رساندن به مال و جان مردم، به روح و روان آنان نیز تأثیر بسزایی دارد. این موضوع خود را در درگیری‌ها و خشونت‌های اجتماعی نشان می‌دهد.

از همه مهم‌تر این است که در این روزها، روستاییان که اغلب به کار کشاورزی و کشت مزارع برنج مشغول هستند، ابتدا با مشکلاتی در آب‌دهی به واسطه چاه‌ها روبرو هستند و  پس از یک روز سخت کار، با قطعی برق در منزل مواجه می‌شوند.

این قطعی برق در چند جهت مورد پرسش مردم گیلان قرار دارد: چگونه ممکن است استانی همچون گیلان با شرایط ویژه، با قطعی مکرر برق روبرو باشد، در حالی که در پایتخت و استان‌های مجاور خبری از قطعی های این چنینی نیست؟ آیا حجب و حیا و ادب مردمان گیلان باید مورد سوءاستفاده قرار گیرد؟ یا اینکه مدیران برای خوش رقصی به بالادستی‌های خود در مرکز، نسبت به قطع برق و تخصیص آن به مرکز اقدام می‌کنند؟

آقایان مجلس و بزرگان کشور، رئیس محترم جمهور! آیا در این استان مسئولی وجود ندارد که پاسخگوی مشکلات مردم باشد و صدای آنان را بشنود؟ به فریاد مردم برسید…

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر