00010 copy

فرصت‌ها در سایه تهدیدات

نبض خبر :

اعلام فهرست وزرای ریاست محترم جمهور در روز گذشته، به حرف و حدیث‌ها پایان داد. در حالی که در هفته‌های گذشته فهرست‌های مختلفی توسط افراد به صورت حدس و گمان اعلام می‌شد، اکنون همه متوجه شدند برآیند دیدگاه رئیس جمهور از یک سو و از سوی دیگر واقعیت سیاسی جامعه چیست؟ (بین آنچه می‌خواهیم و آنچه می‌شود؟!) و ضرورت دارد همگی با حمایت از دکتر پزشکیان، زمینه اجرای سیاست‌های ایشان را در سایه وفاق و همگرایی فراهم آوریم.

تردیدی نیست که اعلام هر فهرستی از سوی رئیس جمهور محترم موجب رضایت برخی و نارضایتی تعدادی دیگر می‌شد؛ زیرا دیدگاه‌ها در مورد صلاحیت و شایستگی مدیران سیاسی در کشور همواره متفاوت و متنوع بوده است.

مسئله مهمی که در زمان انتخابات رخ داده است، اعتماد به تغییر رویکردها بوده است و این بار نیز باید فرصت اعتماد به اجرایی شدن سیاست‌های متفاوتی از دولت قبل را داد و شایسته است با همراهی و پشتیبانی از دکتر پزشکیان، فرصت اجرای وعده‌ها و تغییرات مورد نظر را فراهم کرد.

تشکیل کابینه‌ای ترکیبی از سلایق و گرایشات سیاسی مختلف، ضمن تقویت عنصر تنوع و میزان اثرگذاری سیاست‌های دولت جدید، فرصت بیشتری برای موفقیت دولت برای پیاده‌سازی برنامه‌های خود در راستای تامین منافع مردم در شرایط بسیار پیچیده سیاسی-اقتصادی امروز کشور ایجاد خواهد کرد.

حمایت ما از دکتر پزشکیان در شرایط انتخاباتی، با اعلام فهرستی ترکیبی برای وزرا پایان نخواهد یافت و علی‌رغم نگرانی‌هایی که در مورد همسویی چهره‌های مورد نظر ایشان برای مدیریت وزارتخانه‌ها وجود دارد، ضرورت دارد پشتیبانی و حمایت لازم از وی انجام شود.

در شرایط کنونی سیاست‌ورزی در کشور که تحت سلطه جریانات قدرتمندی وجود دارد که به راحتی با دیدگاه‌های تحول‌خواه مصالحه نخواهد کرد، به کارگیری چهره‌های آوانگارد و مدیرانی هرچند شایسته که بهانه ناسازگاری و مخالفت به دشمنان جامعه مدنی بدهند، شاید به سیاست‌های مورد نظر رئیس جمهور و حامیان آن منجر نشود. بنابراین استفاده از ظرفیت آنها در قالب مشاور و معاون خارج از چهارچوب وزارتخانه‌ها نیز همچنان بستر بهره‌مندی از دیدگاه‌های آنها را فراهم خواهد کرد.

آگاهان سیاسی و حامیان واقعی دکتر پزشکیان باید در خصوص تفرقه‌افکنی و نفرت‌پراکنی از سوی دولت سایه و دشمن هوشیار باشند و فریب رذالت سایه‌نشینان و دشمنان قسم خورده جامعه مدنی را نخورند.

حمایت بخش اعظم جامعه از دکتر پزشکیان راستین است و چینش فهرستی ترکیبی برای مدیریت وزارتخانه‌ها را در روزهای آتی بهتر درک خواهیم کرد. باید به رئیس جمهور فرصت دهیم تا اهداف خود در سایر ارکان مدیریت کشور و نظام را به پیش ببرد و با تحول فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور، شرایط بهتری در مقابل رای دهندگان و حامیان خود قرار دهد.

با انسجام میان نیروهای سیاسی و حمایت مستمر از رئیس جمهور، ضمن ناامید کردن تفرقه‌افکنان و شکست‌خوردگان سیاسی کارزار انتخابات، فرصتی مجدد به احیای کشور خواهیم داد.

سید ایمان قربانی
پژوهشگر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر