00010 copy

مگر لاهیجان و گیلان امام جمعه ندارد که شما در امور گیلان مداخله می کنید؟!

مگر لاهیجان و گیلان امام جمعه ندارد که شما در امور گیلان مداخله می کنید؟!

مگر لاهیجان و گیلان امام جمعه ندارد

نبض خبر : در پی حادثه تلخ فوت مرحوم سیدمحمد میرموسوی، جوان لاهیجانی در پاسگاه روستای ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان، رئیس جمهور مسعود پزشکیان دستور پیگیری ویژه این موضوع را صادر و هیاتی ویژه از سوی وزارت کشور راهی لاهیجان شد. همچنین سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور هم دستور ویژه رسیدگی به موضوع را صادر کرد.

پیگیری ویژه شخص رئیس‌جمهور و واکنش سریع وزارت کشور و فرماندهی انتظامی کشور که منجر به عزل فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان شد، سبب شد تا این حادثه ناگوار، به یک بحران بزرگ اجتماعی تبدیل نشود.

با این حال روز گذشته حجت‌الاسلام‌ روحانی راد، امام جمعه بابل در اظهاراتی عجیب در این خصوص گفت: «لاهیجان مگر دادستان و استان گیلان مگر بازرسی انتظامی ندارد که رییس جمهور دستور بررسی ویژه می‌دهد! چرا برای قتل روحانی مظلوم در همان استان این دستور داده نشد؟!»

وی ادامه داد: «در روزهای اخیر خط جریانی به دنبال فتنه علیه نیروی انتظامی در کشور به راه افتاده است و متاسفیم که رییس جمهور محترم هم حرف غیرکارشناسی درخصوص نیروی انتظامی بیان نموده تا عده‌ای افراد بخواهند برای او کف و سوت بکشند. شهرستان لاهیجان مگر دادستان و دادگستری ندارد؟ نیروی انتظامی استان گیلان مگر بازرسی ندارد؟ که شما بخواهید به صورت ویژه این قضیه را بررسی کنید! ماه گذشته در همین استان گیلان یک روحانی مظلوم را به قتل رساندند اما صدایی از احدی در نیامد آن وقت برای فوت یک متهم دستگیر شده در نزاع بدون مشخص شدن جوانب موضوع این طور موضع گیری می‌کنید؟ آیا فقط این شخص شهروند است؟!»

اول شاید بد نباشد به امام جمعه محترم بابل یادآوری کرد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب تمام مردم ایران و عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است و دستور پیگیری ویژه موضوعی که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است، نه‌تنها وظیفه او، بلکه شایسته تقدیر است و تعیین تکلیف و اظهار تاسف در چنین موضوعاتی برای فردی که کمتر از یک ماه است به عنوان منتخب مردم، به ریاست جمهوری رسیده، نوعی دهن‌کجی به انتخاب مردم تداعی می‌گردد.

دوم اینکه اجازه دهید با لحن و ادبیات خودتان بپرسیم که مگر لاهیجان و استان گیلان امام جمعه و نماینده ولی فقیه ندارد که شما در خصوص این حادثه اظهار نظر می‌کنید؟

سوم اینکه تفاوت پرونده قتل یک روحانی که قاتل وی مشخص و بازداشت شده است با پرونده فوت یک متهم در بازداشتگاه نیروی انتظامی، آن قدر واضح و بدیهی است که نیازی به شرح بیشتر ندارد!

گفتنی است حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه لاهیجان روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت درگذشت مرحوم میرموسوی به خانواده وی و تشکر از پیگیری رئیس جمهور، وزیر کشور و فرماندهی انتظامی کشور، از برخورد بدون تعارف با خاطیان این پرونده خبر داد.

منبع‌: گیل خبر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر