00010 copy

نشست خبری رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان و اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست خبری رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان گیلان با حضور اعضای هیئت مدیره این مرکز و اصحاب رسانه برگزار شد.

نبض خبر : شهریار ولی زاده رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گیلان در این نشست، با تبریک ایام روز خبرنگار گفت: مرکز وکلای قوه قضائیه در سال ۸۲ همزمان با تاسیس مرکز وکلای کشور آغاز به کار کرد و پنج دوره متوالی با اعضای هیئت مدیره ی متفاوت فعاليت نمود که در حال حاضر ۱۵۲۶ وکیل و کارآموز در این مجموعه فعالیت می کنند.
ولی زاده ادامه داد: هدف اصلی مرکز وکلای قوه قضائیه دستیابی مردم به عدالت و حقوق عامه است که به عنوان یک نهاد حقوقی در استان، در بحث های گسترش عدل و عدالت فعالیت می کند. این مرکز در کمیسیون های مختلف، از جمله کمیسون معاضدت در کلیه مجتمع های قضایی استان همه روزه آماده ارائه خدمت به مردم می باشد.
وی افزود: حضور وکلا در مساجد از دیگر اهداف این مرکز است که در جهت پیشبرد اهداف قوه قضائیه در ارائه ی خدمات حقوقی رایگان به عامه ی مردم در کل استان برگزار می شود. این مهم در راستای توسعه و گسترش آگاهی عموم مردم در  امور حقوقی  و تحقق عدالت انجام می گردد.
ولی زاده در خصوص عملکرد کمیسیون معاضدت استان نیز گفت: در طول سال تعداد زیادی از وکلای مرکز  از طرف این کمیسیون، در جهت ارائه وکالت تسخیری و معاضدتی معرفی می شوند تا به وکالت از افرادی بپردازند که به جهت عدم توانایی مالی امکان استفاده از وکلا را ندارند. به عنوان مثال وکلای این مرکز در اتفاق ناگوار آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و با معرفی کمیسیون معاضدت ، به دفاع از برخی از خانواده های آن حادثه در محاکم پرداختند. این موارد از وظایف ذاتی مرکز است که در جهت اهداف قوه قضائیه صورت می گیرد. سایر کمیسیون های مرکز نیز با تمام توان و انرژی در جهت خدمت رسانی به آحاد مردم در حال تلاش و فعالیت می باشند.
وی در ادامه در ارتباط با مسائل و مشکلات حوزه ی وکالت اظهار داشت: با تصویب طرح تسهیل ، به جهت بالابودن ظرفیت پذیرش ، موانع و مشکلاتی برای نهاد وکالت فراهم گردید که ضروری است با بررسی دقیق نواقص و رفع اشکالات موجود زمینه ای فراهم گردد که بیم و نگرانی های دلسوزان و نخبگان در خصوص جذب بی رویه ی وکیل و همچنین نگرانی جهت تنزل اطلاعات و دانش حقوقی و بالتبع کاهش شان و جایگاه وکلا مرتفع شود. پر واضح است که باید برای بهبود شرایط در حوزه ی وکالت و نیز برای حفظ شان و جایگاه وکلا و همچنین معیشت وکلا اقداماتی صورت بگیرد که مانع از تزلزل جایگاه نهاد وکالت و شخصیت وکلای محترم در جامعه گردد.
در پایان این نشست خبری ، توسط رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه از خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر