00010 copy

نقدی بر برخورد غیر حرفه ای با رسانه‌ های محلی

اختصاصی نبض خبر : تاثیر رسانه‌ها در دنیای امروز به قدری زیاد است که بسیاری از تحولات و رخدادهایی که در اثر ورود رسانه‌ها به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به وقوع می‌پیوندد در دهه‌های گذشته امکان‌پذیر نبود.

تاثیرگذاری رسانه به عنوان چشم بینای جامعه و ناظر بر رفتار و کردار مسئولین و سیاستمداران همواره یکی از موضوعات مهم در جوامع بوده است.

رسانه‌ها با نظارت بر عملکرد و خدمات رسانی مسئولین، ادارات دولتی و حتی بخش خصوصی، بسیاری از مشکلات را در معرض اطلاع عموم قرار می‌دهند و این روشنگری باعث می‌شود بسیاری از رویه‌های غلط و تصمیم‌های نادرست اصلاح شود.

به تازگی رسانه راهبرد گیلان در اقدامی به شفاف سازی مواردی درخصوص عملکرد یکی از مدیران پرداخته است و به موجب این خبر و حواشی پس از آن، یکی از مدیران بهداشتی و درمانی شهرستان به سبب اطلاع‌رسانی این رسانه در خصوص فعالیت وی، از مقامات دانشگاه علوم پزشکی استان تقاضای طرح شکایت در مراجع قضایی علیه آن را داشته است.

در حالی که به خوبی آگاهیم که رسالت رسانه‌های جمعی در جامعه امروز، اطلاع‌رسانی و آگاه کردن جامعه از مشکلات مدیریتی و همچنین رساندن مطالبات عمومی و صدای مردم به مسئولین است،با این وجود تلاش برای طرح شکایت از یک مجموعه خبری اقدام شایسته و قابل دفاع نمی‌باشد.

رسانه‌های گیلانی که با تمرکز بر تضمین خدمات رسانی دستگاه‌های دولتی و اطلاع‌رسانی در خصوص ترک فعل مدیران، مردم را در جریان مسائل و مشکلات قرار می‌دهند و کارکردی تاثیرگذار داشته اند،مطلوب نیست با خاموش کردن صدای منتقدان ، بستر را برای پنهان‌کاری و ایجاد و افزایش نارضایتی اجتماعی به علت کارکرد ضعیف مدیران ؛ کشور و مسولان نظام زیر سوال روند.

رسانه‌ها به عنوان معتمد و واسطه‌ای میان مردم و مسئولین وظیفه دارند مشکلات جامعه را مورد توجه عموم قرار دهند تا در تضارب اندیشه میان کارگزاران و مردم، راهکارهای مناسبی برای رفع مشکلات یافته و اجرا شود.

بنابراین پیشنهاد می‌شود مدیران محترم استان علی الخصوص دانشگاه علوم پزشکی استان و… که الظاهر با اندیشه خدمت پا به میدان گذاشته‌اند، به جای اقدامات این چنینی و خاموش کردن انتقادات وارده ؛ به اصل مسئله یعنی ادعای مطرح شده از سوی رسانه‌ها توجه کنند و در صورت تایید و قوع تخلف، با اقدام قانونی خود زمینه افزایش اعتماد عمومی به سلامت مسئولین استان را فراهم نمایند.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر