وقتی احساس میکنیم شهردار داریم …

اختصاصی نبض خبر : 14 اردیبهشت 1402 رحیم شوقی شهردار رشت شد ، شهردار شهری پر حاشیه و پر التهاب
کار سختی در پیش داشت اما با برنامه و مصمم بود
کمتر کسی تصور میکرد که این جوان بتواند شهردار توانمندی برای رشت باشد اما دیری نگذشت که شوقی پس از سال ها آرامش را به مدیریت شهری باز گرداند.
پرداخت به موقع حقوق و دستمزد پرسنل ، انتصابات کم حاشیه ، پرداخت به روز مطالبات پیمانکاران و شروع جسورانه پروژه های عمرانی به صورت هم زمان !
شوقی احداث 5 پل یا تقاطع غیر هم سطح را به صورت هم زمان شروع کرد با برداشت از مصاحبه های او می توان دریافت که وی معتقد است شهر رشت در سال های آینده دچار انفجار ترافیکی خواهد شد و وجود این تقاطع گرچه کافی نیست اما می تواند در کاهش بار ترافیک موثر باشد.
اما شهردار جوان به این مقدار قانع نیست و در کنار احداث تقاطع ها با جدیت پیگیری احداث رینگ 90 متری نیز می باشد.
حرکت زیبا شوقی در آسفالت شبانه معابر و نظارت مستمر و میدانی بر پیشرفت پروژه ها نشان از دغدغه او برای اجرایی شدن اهدافش دارد.

یکی از مهمترین گلایه های شهروندان گیر کردن در پیچ خم های بروکراسی ادارات است به خصوص شهرداری که در طول ایام خالی از انحرافات نبوده. شهردار جوان اما معتقد بود که می توان راه حل پیدا کرد تا هم مراجعات حضوری مردم جهت دریافت خدمات شهرداری به حداقل برسد و هم جلوی انحرافات احتمالی گرفته شود. او طرح هوشمند سازی شهر را اجرا کرد!
طرحی بزرگ که نیاز به زیر ساخت های فراوان دارد اما باز هم ریسک کرد و طرح را اجرایی نمود. گرچه هوشمند سازی شهر به طور کامل و بدون نقص ممکن است سال ها به طول بی انجامد اما گام اول و محکم این طرح برداشته شد.

رحیم شوقی از برجسته کردن نام رشت در عرصه بین المللی هم غافل نماند رویداد بزرگ شهر خلاق خوراک و روز رشت را آنچنان با شکوه برگزار کرد که دوباره آوازه رشت بر سر زبان ها آمد.
البته انتقاد های زیادی نسبت به عملکرد دو سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری و همچنین سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در دوران مدیریت شوقی مطرح است. انتظار از آقای شهردار این بود که توجه بیشتری به جلوه های بصری شهر نماید و با انتخاب مدیران متخصص ظاهری آراسته تر به پیکر شهر بدهد اما ظاهرا شوقی در تامین خواست افکار عمومی در این بخش ناکام مانده.

عملکرد مطلوب و رفتار صادقانه رحیم شوقی در کنار شخصیت مردمی و متواضع او توانست اعضای شورا و به خصوص شهروندان رشت را همراه خود سازد تا آن جا که پس مدت ها بسیاری از رشتوندان میگویند حس میکنیم شهردار داریم….

  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر