00010 copy

کوچک شدن سفره های مردم برای تامین سرپناه !

دکتر رسول فرخی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و کوچک شدن سفره های مردم برای تامین سرپناه عنوان کرد: متاسفانه درآمدهای مردم با ریال اما اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند، این امر کمر مردم به ویژه اقشار کم درآمد و بازنشسته ها را شکسته است.

نبض خبر :  رسول فرخی میکال ، در رابطه با وضعیت نامناسب اجاره بها مسکن گفت: در آستانه نزدیک شدن به فصل تابستان و پیک جابه جایی مستاجران هستیم که با وجود افزایش نجومی نرخ های اجاره بها در بازار خالی از نظارت مسکن، دولت از هم اکنون باید برای ساماندهی اجاره خانه، سقف مجاز افزایش کرایه خانه و کمک تسهیلاتی به مستاجران تدبیر کند.

این نماینده مردم درمجلس ادامه داد: البته مجلس سال گذشته برای ساماندهی بازار پر تلاطم اجاره بها مسکن، طرحی را تدوین کرده که هم اکنون در کمیسیون عمران مجلس قرار داشته و پس از چکش کاری نهایی برای تصویب به صحن علنی می‌آید؛ امیدوارم با ضابطه‌مند شدن قراردادهای اجاره بها مسکن، تا حدودی نرخ ها تعدیل شود.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس بیان کرد: هم اکنون بیش از 60 درصد هزینه سبد یک خانوار صرف تامین مسکن شده و مردم به سختی زندگی خود را می گذرانند. به عنوان مثال کارگر و یا کارمندی که با دشواری دخل و خرج خود را ماهانه تراز می‌کند چگونه می‌تواند هر سال در موعد تمدید اجاره خانه‌، صد یا حتی صدها میلیون به پول پیش و چند میلیون بر اجاره خانه خود اضافه کند ؟ چگونه می‌تواند این مبلغ سنگین را با وجود گرانی‌های افسارگسیخته کالاها در طول یک سال پس انداز کرد؟ دولت باید به صورت جدی به این موضوع ورود کرده و مانع از به حاشیه رانده شدن مردم از شهرها به حاشیه شهرها شود.

 وی با اشاره به افزایش حاشیه نشینی و کوچک شدن سفره های مردم برای تامین سرپناه عنوان کرد: متاسفانه درآمدهای مردم با ریال اما اجاره خانه‌ها با دلار رشد می‌کند؛ این امر کمر مردم به ویژه اقشار کم درآمد و بازنشسته ها را شکسته است و امیدوارم با اجرای قانون جهش تولید مسکن زمینه برای رفع مشکل فراهم شود./

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر