00010 copy

۲۵ پروژه IT در حوزه سلامت گیلان اجرایی می‌شود

 

به گزارش نبض خبر شاهرخ یوسف‌زاده صبح امروز در همایش استانی گرامیداشت مقام مهندس و تبیین فعالیت‌ها و دستاوردهای حوزه آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: موفقیت‌های امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان مرهون تلاش‌ بی‌وقفه همه پرسنل آن است و به همین خاطر جایگاه امروزمان را پیش‌بینی کرده بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این دانشگاه در سال 95 برنامه راهبردی 10 ساله خود را بر اساس اسناد بالادستی تنظیم کرد گفت: این برنامه بر اساس یک الگوی علمی طراحی شده و تلاش‌ما این بود که از اتلاف انرژی و منابع پرهیز کنیم و راه‌های منجر به شکست را شناسایی کنیم تا به اهداف خود برسیم.

یوسف‌زاده با اشاره به اینکه در ابتدا تصمیم ما این بود که برای ارتقای خدمات ایمنی برنامه از اساتید خارج از کشور استفاده کنیم تصریح کرد: اما متوجه شدیم که باید از افراد حاضر در داخل دانشگاه استفاده کنیم زیرا صرفاً دانش نمی‌تواند در این مواقع چاره‌ساز باشد بلکه عشق و علاقه بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ما it را موتور محرک دانشگاه می‌دانیم پس باید شرایط خوبی برای استفاده از آن لحاظ کنیم و به همین منظور در ابتدای کار ساماندهی برنامه his را در دستور کار قرار دادیم و نقاط کور مربوط به زیرساخت‌های مرتبط با دانشگاه را برطرف کردیم.

یوسف‌زاده با تاکید بر اینکه در برنامه استراتژیک دانشگاه، ساماندهی و توانمندسازی منابع انسانی و بهینه‌سازی منابع مالی فوندانسیون برنامه است خاطرنشان کرد: و برای این کار باید خدمات الکترونیک سلامت را ارتقا ببخشیم؛ اعتقاد به تحقق اهداف دانشگاه از میزان هزینه مهم‌تر است و ما با کمترین هزینه 25 پروژه مرتبط با it را پیگیری کردیم.

وی افزود: بدون کمک it هیچ فعالیت مشترکی بین حوزه درمان و بهداشت رخ نمی‌دهد و در حال حاضر با کمک it پیشرفت خوبی در حوزه بهداشت و درمان کردیم؛ در حوزه آموزش و پژوهش، برنامه توسعه فردی را در دست پیگیری داریم و سیستم هر فعالیت عضو هیئت علمی را به‌طور کامل زیر نظر دارد و در بحث خرید تجهیزات از طریق it با اتصال به his امور مربوطه را تسهیل کردیم.

یوسف‌زاده گفت: ما برای پیشرفت مرزی قائل نیستیم و ارتباط بین درمان و بهداشت از طریق نظام ارجاع الکترونیک صورت می‌گیرد اما مردم نقش مستقیمی در سلامت ندارند در حالیکه می‌توان فرصت شغلی برای طیف وسیعی از افراد به وجود آورد و دانشگاه علوم پزشکی نخستین قدم‌ها را در این حوزه برداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه کارگروه ict دانشگاه از ماه گذشته با کمک نهادهای مختلف شروع به کار کرده است اظهار داشت: این کارگروه با هدف پیشبرد برنامه‌های آتی در حال کار است و گیلان می‌تواند مرکز فناوری‌های سلامت کشور شود.

وی با اشاره به اینکه ما در دانشگاه مرکز تولید دیتا هستیم اما این اطلاعات منجر به تولید دانش نمی‌شود افزود: به همین خاطر پروژه داشبوردهای مدیریتی را رقم زدیم و قصد داریم با کمک کارگروه اطلاعات دانشگاه، منابع انسانی و منابع مالی را با کمک it مدیریت کنیم.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *