00010 copy

لزوم آموزش مناسب و یکپارچه شدن سامانه‌ها از سوی بیمه‌ها برای اجرای هر چه بهتر نسخه‌نویسی الکترونیک

نبض خبر : بیمه سلامت ایران، اعضای مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران با دکتر رضایی مدیر کل بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت ایران دیدار کرده و در خصوص نسخه‌نویسی الکترونیک به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
در این جلسه هر یک اعضای انجمن به مشکلات اجرای نسخه نویسی الکترونیک پرداخته و راه‌حل ها و پیشنهادات خود را برای اجرای هر چه بهتر این طرح مطرح کردند.
دکتر عبدالرسول صداقت، عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور، عضو هیات مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در حاشیه این جلسه بیان کرد: طبیعتا این جلسه برای بیان مشکلات و رفع آن بسیار ضروری بود تا از این طریق خدمات سازمان بیمه سلامت ایران به ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت به درستی انجام شود.
وی ادامه داد: نکات و ایرادات اجرای این طرح همراه با پیشنهادات به معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان و دیگر معاونین ارائه شد. نکات ارزشمندی از بخش آی تی و نظارت دریافت کردیم و مطمئن هستیم که در آینده نسخه نویسی الکترونیک می تواند جایگاه بهتری داشته باشد به شرطی که ایرادات موجود در سامانه برطرف شود.
عضو هیات مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران گفت: یکی از پیشنهادات مهم امروز این بود که ستاد مشترکی از سازمان‌های بیمه گر و وزارت بهداشت در خصوص نسخه نویسی الکترونیک ایجاد شود تا جوابگوی همکاران ما در سر تا سر کشور باشد.
وی ادامه داد: همچنین از دیگر پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد این بود که امکان این وجود داشته باشد که نسخه ها به صورت دستی نوشته و در سایت بارگذاری شود تا وقتی بیمار به داروخانه، مرکز فیزیوتراپی یا تصویر برداری مراجعه می کند تصویر نسخه در صفحه مخصوص نمایش داده شود و آن مرکز بتواند بدون مشکلی از آن استفاده کند. این موضوع به خصوص برای پزشکانی که مسن تر هستند و با سیستم های پیشرفته دیجیتال امروز آشنایی ندارند طبیعتا می تواند کارایی خوبی داشته باشد.این موضوع  به عنوان مرحله گذار پیشنهاد شد و در نهایت همه باید به نقطه مد نظر سازمان بیمه سلامت ایران دست یابند.
وی بر آموزش مناسب از سوی بیمه‌ها و یکپارچه کردن سامانه‌ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم با رفع این مشکلات شاهد اجرای هر چه بهتر این برنامه که در نهایت به نفع مردم و جامعه پزشکی خواهد بود، دست یابیم. چرا که به طور حتم می‌تواند اطلاعات بسیار دقیقی در اختیار تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه سلامت بگذارد.

 

 

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *