00010 copy

17000 مترمكعب بتن برای احداث فونداسیون خط غرب رشت –پره سر

نبض خبر : «میر عباس بحری» سرپرست مجری طرح ساختمان شرکت برق منطقه ای گیلان گفت:  عملیات احداث پروژه خط چهارمداره مختلط 230 و 63 کیلوولت غرب رشت –پره سر با هدف انتقال بخشی از تولید نیروگاه پره سر به شبکه سراسری و کمک به حذف حبس تولید این نیروگاه ، همچنین افزایش پایداری شبکه انتقال استان و تکمیل رینگ 230 کیلوولت شبکه برق استان گیلان در حال اجرا می باشد.
وی افزود: طول این خط 51 کیلومتر می باشد و دارای 147 دستگاه فونداسیون می باشد. فونداسیون 143 پایه این خط با موفقیت به اتمام رسیده و پیش بینی می شود در صورت تامین به موقع اعتبار، 4 فونداسیون باقیمانده نیز  تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
بحری گفت: به علت موقعیت جغرافیایی خاص استان گیلان، خاک با مقاومت پایین، آبگیر بودن و دسترسی بسیار سخت به محل احداث فونداسیون، بارانی بودن منطقه و تعداد کم روزهای کاری، اجرای پروژه های فونداسیون در استان گیلان به سختی انجام می شود و بسیار هزینه بر و زمان بر می باشد.
وی افزود: بستگی به نوع دکل های پروژه، برای احداث هر پایه، حداقل به 80 مترمکعب و حداکثر به 380 مترمکعب بتن ریزی نیاز است. در واقع برای احداث فونداسیون دکل های این خط حدود 17000 مترمکعب بتن استفاده میشود.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر