00010 copy

فرمانداری که با دلسوزی پای حرف مردم نشست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نبض خبر ، یکی از مخاطبان در یادداشتی نوشت:

قصه پر غصه محل دفن زباله‌های سراوان همچون غده‌ای چرکین تن نازنین گیلان عزیزمان را رنجور کرده و بیشتر از همه مردمان سراوان تاوان بی‌تدبیری مدیران ادوار گذشته را داده اند.

کمتری کسی در گیلان با چالش‌ها و مشکلات روستای سراوان ناآشناست. مشکلاتی که مردم سراوان دهه‌ها است با آن در حال زندگی هستند و عمران گرانمایه خود را در آن فضای نامطلوب با آسیبهای فراوان بهداشتی و زیست محیطی گذرانده و می‌گذرانند.

مشکلاتی از قبیل بوی نامطبوع، هجوم مگس‌ها به زندگی آنان در فصول گرم سال، شیرابه‌ها و مشکلات فراوان بهداشتی و بیماری‌های پوستی که برای مردم این منطقه به وجود آمده است.

در طول سالیان گذشته و دولت‌های قبل با کم کاری‌های که صورت گرفت هیچ اقدام موثری برای ساماندهی محل دفن زباله‌های سراوان و کنترل این بحران صورت نپذیرفت.

ده سال پیش به جهت نصب زباله سوز در شهرهای رشت و ساری همزمان قراردادی با شرکت تی تی اس که البته اسمی خارجی داشته و کاملاً داخلی است منعقد شد تا با ساخت این کارخانه معضل زباله‌های گیلان و مازندران مرتفع گردد.

پس از ده سال زباله سوز شهر ساری با کش و قوس‌های فراوان بالاخره به بهره برداری رسید. اما زباله سوز رشت با پیش پرداخت ۲۰۰میلیارد ریال به پیمانکار پروژه در سالهای ابتدایی انعقاد قرارداد و دلار زیر ۴ هزار تومانی در حال لذت بردن از آن پول با تورم چندصد درصدی است، بتازگی توانسته زمین احداث کارخانه را تامین کند که این امر نشان از ضعف و زبونی مدیران سابق است که تاوان انباشت این بی‌تدبیری‌ها را باید دولت رئیسی و دولت مردان آن بپردازند!

۱۷ شهر و ۵ شهرستان زباله‌های روزانه خود را در سراوان تخلیه می‌کنند اما همیشه فرماندار رشت باید قربانی این مشکل استانی و ملی شود!

طبق روال مرسوم و سالیان گذشته هر زمان در سراوان تجمع یا اعتراضاتی صورت گرفت معاونت عمرانی استانداری که باید پاسخگوی این امر باشد سعی میکند که خود را کنار کشیده و وارد حاشیه نکند تا از آن‌ها عکس و فیلمی مبنی بر انتقاد مردم در فضای رسانه و مجازی منتشر نگردد و از این رو معمولاً با فشار به فرماندار وقت رشت و تاکید بر حضور اجباری وی در بین مردم و جمع کردن غائله دارند.

در طی سالیان گذشته این دومین تجمع مردم سراوان و مسدود کردن محل دفن زباله و جلوگیری از ورود ماشین‌های حمل زباله به این منطقه است.

در طی ۹ سال گذشته کارخانه زباله سوز ساری افتتاح و به بهره‌برداری رسید، اما هیچ اتفاقی برای احداث کارخانه زباله سوز رشت نیفتاده است و بخشی از هزینه پیش پرداخت اجرای این پروژه بمدت طولانی از جیب بیت المال به جیب پیمانکار پروژه ریخته شده است.

برخی با بی‌انصافی از ۲۰ دقیقه صحبت فرماندار رشت در بین مردم سراوان را فقط ۲۰ ثانیه منتشر کردند، غافل از آنکه مردم سراوان به هیچکس غیر از فرماندار انقلابی رشت به دلیل احترام به خون برادر سه شهید وی و عملکرد مثبت و انقلابی ایشان در گذشته اجازه صحبت کردن ندادند.

هر چند فرماندار رشت از مردم سراوان خواست تا با آرامش اجازه دهند تا در مهلت مقرر ظرفیت کارخانه کود آلی رشت به ۱۰۰۰ تن افزایش یافته و همچنین با توجه به سفر ریاست جمهوری به گیلان و دستور تعیین تکلیف سراوان و تخصیص اعتبار لازم که جهت تسریع در احداث کارخانه زباله سوز رشت به همت دولت انقلابی صورت پذیرد تا محل دفن زباله سراوان تعطیل گردد.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر