00010 copy

بیش از 1100 بازنشسته و بازمانده جدید به جرگه مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان پیوستند

تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان در فروردین ماه سالجاری با 895 نفر افزایش به یکصد و پنج هزار و صد و هفتاد و نه نفر رسید .

به گزارش نبض خبر به نقل از  روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در یکماهه فروردین امسال بیش از 1100 نفر به مستمری بگیران تحت پوشش در سطح استان افزوده گردیده است اظهار داشت : تعداد بازنشستگان در اولین ماه سالجاری با 895 نفر افزایش از 104284 نفر به 105179 نفر رسیده است .

وی افزود : در همین مدت تعداد پرونده های فوتی نیز از 40131 فقره به 40260 مورد افزایش یافته که با توجه به وجود دو یا سه نفر بازمانده در برخی پرونده ها ، در مجموع تعداد مستمری بگیران در یکماهه فروردین 1106 نفر رشد داشته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سال 1400 نیز به طور متوسط ماهانه هزار نفر به مستمری بگیران استان ملحق شده اند اذعان داشت : تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری ها بزرگترین گروه تعهداتی تامین اجتماعی از حیث ریالی محسوب می گردد و در این بین رشد روزافزون جامعه تعهدگیرندگان با توجه به قوانین متعدد برای بازنشستگی با توجه به قدمت سازمان امری طبیعی است ولی آنچه که این مهم را به یک موضوع حساس تبدیل می نماید روند رشد غیرعادی و پیشی گرفتن نسبت خروجی ها به ورودی ها است که به ویژه در نسبت های پشتیبانی به عنوان شاخصی برجسته در صندوق های بیمه ای آثار آن نمایان گردیده و به مرور سبب عمیق شدن شکاف بین منابع درآمدی و مصارف تعهداتی می گردد .

خاطر نشان میسازد تامین اجتماعی گیلان در سال 1400 در بخش بیمه ای حدود 8000 میلیارد تومان به جامعه هدف خود تعهدات ارائه داده است که بیش از 7500 میلیارد تومان آن بابت پرداخت مستمری ها بوده است .

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *