00010 copy

برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی « گیلدخت » با ۹ اجرا

آذربایجان شرقی، مازندران، قزوین، البرز، اردبیل، تهران و گیلان از استان‌های حاضر در نخستین جشنواره منطقه‌ای «گیلدخت» هستند

نبض خبر : علی محجوب -رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت- در گفتگو با شبستان، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی «گیلدخت» اظهارکرد: در مجموع ۲۲ اثر در مدت زمان فراخوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت با رای داوران ۹ اثر به مرحله پایانی راه یافت.

وی با بیان اینکه هفت استان کشور در این جشنواره حضور دارند افزود: آذربایجان شرقی، مازندران، قزوین، البرز، اردبیل، تهران و گیلان از استان‌های حاضر در نخستین جشنواره منطقه‌ای «گیلدخت» هستند.

محجوب با بیان اینکه این آثار از فردا (سه‌شنبه، ۹ اسفند) به مدت دو روز در رشت اجرا می‌شوند اظهارکرد: اجراهای روز سه‌شنبه به منظور داوری بوده و در روز چهارشنبه آثار در پیاده راه فرهنگی رشت مقابل سازمان فرهنگی ورزشی به اجرای عمومی در می‌آید.

وی ادامه داد: «ابدیت» آرش رضایی، «آبسوک» زهرا صدری، «فرشته‌های آبادان ۵۹» محسن صابری، «شکوفه‌های پژمرده» محمدرضا مهدویان، «روایت دست» فروزان حسینی، «یه قاچ زنذگی» مرتضی زحمتکش، «دختر مخترع» مرضیه علیزاده، «سرخ‌ترین روز خدا» سامیه معاشرتی، «مسیر سبز» مهدی صالحیار از نمایش‌های این جشنواره منطقه‌ای هستند.

محجوب با بیان اینکه سال آینده جشنواره مذکور به صورت ملی برگزار می‌شود اعلام کرد: آرزوها و آرمان‌ها، زنان و انقلاب اسلامی، زنان و دفاع مقدس، زنان و عفاف و حجاب، زنان و تحکیم بنیان خانواده، زنان اشتغال و کارآفرینی، زن و آسیب‌ها اجتماعی، زنان مدافعان سلامت، زنان و حقوق شهروندی، نقش زنان در آموزش شهروندی و زنان سرپرست خانوار ۱۱ محور جشنواره «گیلدخت» هستند.

وی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه پنج‌شنبه (۱۱ اسفند) در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر