00010 copy

آغاز به کار مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت از هفته آینده – استفاده از ظرفیت نونهالان و نوجوانان در موضوعات شهر خلاق خوراک

شهردار رشت در دومین روز از رویداد علمی – تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق که در عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار شد از آغاز به کار مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت از هفته آینده خبر داد و گفت: اتصال موضوعات خلاقیت و نوآوری به اقتصاد خرد خانوارها برنامه‌ای است که توسط شهرداری رشت دنبال می‌شود.

به گزارش نبض خبر به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌ الملل شهرداری رشت – دومین روز از رویداد علمی – تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق با حضور سید امیر حسین علوی شهردار رشت ، سید حسین رضویان و نادر حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و با محوریت فعالیتهای کودکان و نونهالان در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در محل عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع برگزار شد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت با حضور در این رویداد علمی – تخصصی اظهار داشت: این مراسم برای اولین بار در قالب هفته خلاق شهر رشت برنامه‌ریزی شده و هدف آن هم این است تا بتوانیم در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای را برای هفته رشت تدارک ببینیم.

شهردار رشت با بیان اینکه در این رویداد علمی – تخصصی موضوعات مرتبط با خلاقیت و نوآوری در راستای ارتقاء سطح فعالیتهای مرتبط دنبال می‌شود، افزود: با توجه به اینکه رشت به عنوان شهر خلاق خوراک معرفی شده است، اولویت نخست برنامه‌های ما در رویداد علمی – تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق روی همین محور استوار شده است.

علوی در مورد مسابقه سرآشپز کوچک گیلانی که در عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار شد، ابراز داشت: این برنامه با حضور نونهالان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان تدارک دیده شده است و در راستای پیگیری موضوعات شهر خلاق خوراک حتما تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا محور فعالیتهای مرتبط با موضوع خلاقیت و نوآوری را بتوانیم در سطح مدارس گسترش دهیم و این موضوع جزو برنامه‌های آموزشی مدارس قرار بگیرد.

شهردار رشت اذعان کرد: از دیگر اولویتهای برنامه‌ریزی مدیریت شهری این است که موضوعات خلاقیت و نوآوری را به اقتصاد خرد خانوارها متصل کرده و گسترش دهیم که البته برای تحقق این هدف به همکاری و مشارکت همه دستگاهها نیازمندیم.

علوی با تاکید بر اینکه موضوعات حول محور اقتصاد شهر خلاق رشت با همکاری همه حوزه‌ها و نهادها باید پیش برود، ادامه داد: با پیگیریهایی که شهرداری رشت داشته، خوشبختانه این موضوع در سطح دستگاهها و نهادها جاافتاده و امیدواریم توسعه و استمرار پیدا کند.

وی در مورد برگزاری رویداد بازیهای خلاقانه با زباله‌های بازیافتی در عمارت میرزا خلیل رفیع هم توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد: این رویداد با مشارکت کودکان و نونهالان تدارک دیده شده است. همچنین طی همین هفته و با تفاهم‌نامه‌ای که با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و نوآوری منعقد کردیم، شاهد استارت راه‌اندازی مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت خواهیم بود.

شهردار رشت تصریح کرد: موضوعات روز مرتبط با فعالیتهای مدیریت شهری با اولویت مدیریت پسماند همواره مورد تاکید شهرداری رشت بوده و نیاز است در این زمینه‌ها گروهها و حوزه‌های مختلف شامل نخبگان و لایه‌های اجتماعی ورود کنند و در بستر “مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت” به ما کمک کنند و دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند.

علوی در پایان اظهار داشت: مشارکت مردم در کاهش تولید زباله و تفکیک زباله با هدف صیانت از محیط زیست و استفاده درست از مواد بازیافتی موضوعات اساسی در بخش مدیریت پسماند است و قطعا چنین مؤلفه‌های کلان شهری بدون همکاری شهروندان تحقق پیدا نمی‌کند.

لازم به ذکر است، در دومین روز از رویداد علمی – تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق رویدادهای عمومی، مسابقه سرآشپز کوچک گیلانی و رویداد بازیهای خلاقانه با زباله‌های بازیافتی در عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع برگزار شد.

گفتنی است، نخستین سالانه شهر خلاق رشت به همت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل و با مشارکت اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت و دبیرخانه شهر خلاق از ۲۳ لغایت ۲۶ خرداد در شهر رشت در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *