00010 copy

بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری گیلان

بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری گیلان

به گزارش نبض خبر

خسارت به حوزه گردشگری گیلان

آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان لزوم حمایت‌های دولت و دستگاه‌های ذیربط از کسب‌وکار‌هایی که همزمان با شیوع کرونا دچار مشکلات عدیده شدند را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: از بین بنگاه‌ها و فعالیت‌هایی که کرونا به آن‌ها آسیب زده بخش گردشگری گیلان متحمل بیشترین خسارت شده است.

اوپرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های زیان‌دیده از کرونا از جمله حوزه گردشگری را اقدامی مطلوب و به‌جا از سوی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواند و گفت: تشکل‌ها و رسته‌های شغلی گیلان در حوزه گردشگری از همان زمانی که این خبر اعلام شد نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت‌نام خود در سامانه وزارت کار اقدام کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان وجود بیماری کرونا در کشور را متذکر شد و با اشاره به اینکه کسی نمی‌تواند این بیماری را منکر شود افزود: شاید به این زودی‌ها نتوانیم کرونا را در جامعه از بین ببریم، اما تلاشمان این است که با هوشمندسازی سفر سفری امن را در گیلان برای هموطنانی که این خطه سرسبز را به عنوان مقصد سفر‌های خود انتخاب می‌کنند فراهم کنیم.

آذر پور امن و پاکیزه نگهداشتن و رعایت دو طرفه پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحد‌های گردشگری و مردم را لازم خواند و ابراز داشت: این امر بدون تلاش، کوشش، جدیت و پیگیری کلیه دستگا‌های اجرایی، آحاد مردم و تشکل‌های گردشگری استان گیلان میسر نمی‌شود.

او از ابلاغ دستورالعمل ۱۱ بندی تأسیسات گردشگری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و بیان داشت: در این دستورالعمل بر لزوم آمادگی کامل جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و رعایت دستورالعمل سفر‌های هوشمند، پروتکل‌های بهداشتی و بخشنامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا تأکید شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه واحد‌های پذیرایی، گردشگری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی و ادامه فعالیت شدند تصریح کرد: با توجه به بازرسی‌های در حال انجام اگر واحد گردشگری خلاف دستورالعمل ابلاغی عمل کند پلمب می‌شود.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *