00010 copy

تلاش مشترک شورا، شهرداری و میراث فرهنگی؛ ایجاد چند موزه‌ی جدید در رشت

ایجاد چند موزه‌ی جدید در رشت

به گزارش نبض خبر

محمدحسن عاقل‌منش با اعلام این مطلب گفت: در صحن علنی شورای اسلامی شهر رشت امروز چهارشنبه هفتم خرداد ماه ۹۹ با دعوت از دکتر مسعود حلاج‌پور مدیر کل میراث فرهنگی استان زمینه‌های ایجاد چند موزه‌ی جدید فرهنگی در شهرمان مورد بحث و بررسی و تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: چند روز پیش شهردار محترم با اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تفاهمنامه‌ی همکاری برای حفظ آثار و بناهای تاریخی شهر رشت به امضا رسانده بود که امروز در صحن علنی شورا با تاکید بر لزوم کاربریهای فرهنگی از این بناها با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت زمینه‌های اجرای ایجاد چند موزه‌ی فرهنگی جدید در رشت فراهم شد.

وی ادامه داد: طبقه‌ی همکف ساختمان شهرداری رشت در پیاده‌راه هسته‌ی مرکزی شهر به «موزه‌ی مردمشناسی» و طبقه‌ی اول آن به «موزه‌ی بلدیه»، همچنین پشت این ساختمان به «موزه‌ی انقلاب» و محوطه‌ی آن به «موزه‌ی قبور اسلامی»، ساختمان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری (استانداری قدیم) به «موزه‌ی صنایع دستی»، عمارت کلاه فرنگی به «موزه‌ی نهضت جنگل» و خانه‌ی تاریخی میرزا در محله‌ی استادسرا به «موزه‌ی میرزا» تبدیل خواهند شد.

عاقل‌منش سپس با مثبت ارزیابی نمودن امضای تفاهمنامه‌ی همکاری شهرداری رشت با اداره‌ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تصویب آن در صحن علنی شورا، گفت: خوشبختانه همه‌ی اعضای شورای حاضر در این جلسه با موضوعات یاد شده موافقت کامل داشته‌اند و آن را مصوب نمودند که با تصویب شورا زمینه‌های اجرایی کار فراهم می‌شود.

این عضو شورای شهر رشت سپس تاکید کرد: موضوع مهمی که در این بین می‌توان به آن اشاره نمود نگاه حمایتی و موثر مدیر کل جدید میراث فرهنگی استان گیلان است که تاکید داشته‌اند این موزه‌ها به طور مشارکتی اجرایی می‌شوند و مکان موزه‌ها در مالکیت شهرداری باقی می‌مانند که این موضوع را هم باید به فال نیک بگیریم.

محمدحسن عاقل‌منش در ادامه گفت: همچنین در نشست امروز مقرر شد تا مطالعات «موزه‌ی خانه‌ی مشروطه» که قرار است در «خانه‌ی تاریخی حاج میرزا خلیل رفیع نخستین شهردار رشت» ایجاد شود، پیگیری و به انجام برسد.

این عضو فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در پایان با ابراز خرسندی از نشست اخیر شورای اسلامی شهر رشت با مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان، خاطر نشان کرد: حتی اگر با تلاش و کوشش همکارانمان یک یا دو مورد از این موزه‌ها تا پایان کار و فعالیت شورای پنجم به ثمر بنشیند باز هم می‌توان پذیرفت که اقدام موثر و مفید فرهنگی در شورای پنجم رقم خورده است.

گفتنی اینکه با ایجاد موزه‌های فرهنگی و تخصصی در شهر رشت علاوه بر اینکه می‌توان از ساختمانهای موجود به شکل ایجاد موزه‌های تخصصی بهره‌گیری کرد، زمینه‌های لازم برای جذب و جلب هر چه بیشتر گردشگر به شهر رشت نیز فراهم می‌شود و فرهنگ غنی گیلان و شهرمان بیش از پیش به دیگران شناسانده می‌شود.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *