00010 copy

طلا در آستانه رکوردشکنی؛ وقت خرید است یا فروش؟ قیمت دوباره افزایش خواهد یافت؟

نبض خبر؛ اثرات رشد همه گیری کرونا بر بهبود اقتصادی و افزایش تنش های بین آمریکا و چین موجب شده است تا تقاضا برای طلا افزایش یابد. قیمت نقره نیز به بالاترین افزایش هفتگی در چهار دهه ی اخیر دست یافت.

عواملی همچون نرخ بهره پایین، تضعیف دلار، اثرات بحران همه گیری  کرونا بر اقتصاد و ابهامات ژئوپلیتیکی، دو فلز طلا و نقره را در مسیر بزرگترین افزایش سالانه در یک دهه قرار داده است. گروه یو بی سی پیش بینی می کند قیمت طلا تا پایان ماه سپتامبر به ۲۰۰۰ دلار در اونس برسد.

مارک موبیس، بنیانگذار شرکت موبیس در مصاحبه ای با بلومبرگ اظهار کرده است پایین بودن نرخ های بهره باعث افزایش جذابیت سرمایه گذاری در طلا شده است. همچنان که افزایش عدم اطمینان در بازارها، قیمت طلا را بالا می برد.

قیمت طلا در سنگاپور با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۸۸۴ دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در روز پنج شنبه به رکورد ۱۹۲۱٫۱۷ دلاری در سال ۲۰۱۱۱ نزدیک شد و به ۱۸۹۸٫۳۴ دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره نیز در ۲۲٫۶۰۲۲ ثابت ماند و برای بزرگ ترین پیشروی از سال ۱۹۸۰ تاکنون آماده شد. در حالی که قیمت طلا حدود ۴۰ دلار از بالاترین نرخ خود فاصله دارد، برخی از قراردادهای آتی در Comex به مقادیر بالاتری نیز معامله می شوند.

در جبهه ی ژئوپلیتیک، وزیر امور خارجه آمریکا، رهبران چین را به تمایل به سلطه  جهانی متهم کرد. این اظهارات پس از آن صورت گرفت که آمریکا به طور غیرمنتظره ای دستور داد تا چین کنسولگری خود را در هیوستون به دلیل سال ها جاسوسی در مورد دارایی های تجاری و امنیتی امریکا تعطیل کند. چین این اتهامات را رد کرد و در روز جمعه دستور داد تا آمریکا کنسولگری خود را در شهر جنوبی چنگدو چین تعطیل کند.

در همین حال، سرمایه گذاران انتظار دارند اقدامات بیشتری در رابطه با سیاست های مالی و پولی صورت گیرد، زیرا چشم انداز بهبود اقتصادی همچنان نامشخص است. رهبران اتحادیه  اروپا در این هفته در مورد محرک بی سابقه ای به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو به توافق رسیدند. فدرال رزرو نیز در هفته  آینده در مورد حمایت های اقتصادی تصمیم گیری خواهد کرد.

جیک کلاین، رئیس اجرایی شرکت ایولوشن ماینیگ در مصاحبه ای با بلومبرگ اظهار کرد محرک های اقتصادی، سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری بیشتر در طلا ترغیب خواهد کرد. کلاین با اشاره به قیمت ها تصریح کرد طلا مسیر طولانی ای در پیش دارد و قیمت ها همچنان افزایش خواهند یافت.

انتهای پیام/ http://Nabzkhabar.ir

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *