00010 copy

لیست تعرفه خدمات الکترونیک قضایی ۹۹ منتشر شد

 به گزارش نبض خبر

در حال حاضر ۸۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعال هستند که خدمت بسیاری را ارائه می‌کنند.

هر ساله تعرفه‌های خدمات ارائه شده در این دفاتر از سوی کانون خدمات الکترونیک قضایی پیشنهاد و تعرفه نهایی از سوی رئیس قوه قضائیه به تصویب می‌رسد.

امسال نیز به گفته مدیرعامل کانون این خدمات، تعرفه‌ها افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و ابلاغ شده‌اند.

حسن روحانی نیا مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس ضمن تأیید این فهرست تعرفه‌ها برای سال ۹۹ گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در راستای رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از فناوری‌های جدید در روند دادرسی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: کاهش سفرهای غیرضروری، طرح و پیگیری الکترونیکی دعاوی مطالبه چک، ارائه الکترونیکی لایحه و مدارک پرونده‌های قضایی، دریافت الکترونیک اوراق قضایی، کسب اطلاع از وضعیت پرونده‌ها، پرداخت الکترونیکی هزینه‌های دادرسی در دفاتر ارائه خدمات الکترونیک قضایی قابل انجام است.

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: این دفاتر کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‎جویی در وقت و هزینه گروه‌های هدف، شفاف سازی فرایند‌های رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضائیه را به ارمغان آورده است.

 آیین‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی در ۲۲ خرداد ۹۱ از سوی رئیس قوه‌قضائیه ابلاغ و در اجرای ماده ۲ آیین‌نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی دستورالعمل ضوابط و شرایط تأسیس، فعالیت و انحلال دفتر خدمات الکترونیک قضایی مورد توجه قرار گرفت.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *