00010 copy

تورم در گیلان،بالاتر از میانگین کشوری

مرکز آمار ایران از افزایش نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه گروه مواد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در آبان ماه خبر داد.

بر اساس گزارش نبض خبر به نقل از مرکز آمار ایران، در میان اقلام خوراکی، گوشت قرمز با تورم نقطه‌به‌نقطه بیش از ۸۲ درصدی و پس از آن انواع ماهی با تورم ۷۲.۴ درصدی رکوردار بالاترین نرخ تورم مواد غذایی در دومین ماه پاییز است.
منظور از تورم نقطه‌به‌نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

فردای اقتصاد در این ارتباط نوشت: تورم سالانه (نقطه به نقطه) در استان‌ها از ۳۰ تا ۵۰ درصد متغیر است. در استان‌هایی مثل تهران، خوزستان و سیستان و بلوچستان، سبد مصرفی طی یک سال منتهی به پایان آبان سال جاری کمتر از ۳۵ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که برای سه استان یزد، اصفهان و کردستان تورم سالانه از ۴۵ درصد هم فراتر رفته است.

۱۲ استان در محدوده ۳۵ تا ۴۰ درصد قرار می‌گیرد. نهایتاً ۱۴ عدد از استان‌های کشور که گیلان هم در زمره آنها قرار دارد در بازه ۴۰ تا ۴۵ درصدی درگیری با تورم هستند.

با توجه به تورم میانگین ۳۹٫۲ درصدی کل کشور، ۲۲ استان تورمی بیشتر از این تورم میانگین را تجربه کرده‌اند و ۹ استان که البته استان پرجمعیتی مثل تهران جزوشان است، کمتر از میانگین تورم داشته‌اند.

تورم نقطه‌به‌نقطه ۳۹.۲ درصدی برای خانوارهای کشور، به این معناست که خانوارها به‌طور میانگین، ۳۹.۲ درصد بیشتر از آبان پارسال برای خرید «یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان»، هزینه کرده‌اند.

 

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر