00010 copy

افزایش ۸۰ درصدی درآمدهای وصول شده شهرداری رشت

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در آخرین جلسه شورای اسلامی رشت در سال ۱۴۰۱ گزارشی از عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف، میزان تحقق درآمدها و پیگیری برخی مشکلات سطح شهر ارائه داد.
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ آخرین جلسه شورای اسلامی شهر رشت امروز شنبه ۲۰ اسفند با حضور  اعضای شورای اسلامی، سرپرست شهرداری رشت و اصحاب رسانه برگزارشد.
یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه گزارش عملکردی از حضور سه ماهه خویش در مسند شهرداری ارائه داد و تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات ملی به بخش مدیریت پسماند شهرداری رشت شاهد پیشرفت بسیار خوبی در این حوزه بودیم و به واسطه آن ساماندهی لندفیل سراوان و اورهال کارخانه کود آلی در دستور کار قرار گرفت.
یزدانی با بیان اینکه روز یکشنبه ۲۱ اسفند استاندار گیلان و اعضای شورای تامین استان از پروژه‌های مدیریت پسماند بازدید به عمل خواهد خواهند آورد ادامه داد: پروژه افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسیده و مابقی امورات آن هم در حال انجام است.
وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصدی پروژه ساماندهی لندفیل سراوان خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه با عملکرد خوب شهرداری، روند اجرای این پروژه از جدول زمانبندی تعیین شده سریعتر پیش رفته و رضایت نسبی مردم منطقه هم تا حدود زیادی کسب شده است.
سرپرست شهرداری رشت پیگیری موضوع تالاب عینک و حل اختلافات بین دستگاهی برای مدیریت تالاب را دیگر پروژه‌ای که مورد پیگیری قرار گرفت ذکر کرد و ادامه داد: با حمایت دستگاه قضایی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرارداد بهره‌برداری تالاب عینک توسط شهرداری به مدت ۱۰ سال از شرکت آب منطقه‌ای گیلان منعقد شد و پیگیریم تا با صدور اسناد توسط منابع طبیعی عرصه مذکور به طور کامل در اختیار شهرداری قرار گیرد.
یزدانی اضافه کرد: در مورد حریم کانال ژ۵ هم توافقات خوبی را با شرکت آب منطقه‌ای پیش بردیم و امید داریم استفاده از این حریم برای مدیریت حوزه ترافیک شهر رشت با هماهنگی معاونت امور عمرانی استاندار گیلان به زودی امکان پذیر شود.
وی به پروژه پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان هم اشاره کرد و افزود: با رایزنی‌های اعضای شورای اسلامی، نمایندگان شهرستان رشت در مجلس و با تلاش شهرداری رشت قرارداد پارک ۱۵ هکتاری لاکان به صورت ۱۵ ساله و به شرط ۳۰ ساله تمدید و به شهرداری رشت تحویل داده خواهد شد.
سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه قرارداد پروژه روشنایی پارک ۵۰۰ هکتاری لاکان اجرایی و ایرادات احداث نگهبانی آن مرتفع شده است عنوان کرد: شهرداری رشت درصدد است از طریق حوزه شهرسازی،  محدوده مربوط به شهر پارک لاکان به طور کامل در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
یزدانی اظهار داشت: افتتاح ایستگاه ۱۵ آتش نشانی ، روشنایی بلوار خرمشهر و پیگیری آسفالت پروژه بلوار امام علی(ع) برای بهره‌برداری از آن تا پایان سال از دیگر اقداماتی بوده که در مدت اخیر عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه مطالعات پروژه رینگ ۹۰ متری و تراموا شهر رشت برای برخورداری از اعتبارات ملی در حال تکمیل است ابراز داشت: با پیگیری حوزه املاک شهرداری و حمایت کمیسیون‌های حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر رشت انتظار داریم تا قبل از پایان سال یکی از املاک مورد نظر برای ایجاد پارکینگ شهری تملک شود.
سرپرست شهرداری رشت ابراز داشت: در حوزه تملک اراضی پروژه بازگشایی خیابان سعدی به سرگل تلاشهای زیادی برای آزادسازی چندین ملک انجام شد همچنین بازگشایی خیابان اقتصاد، تعریض جاده لاکان، تعیین تکلیف بدهی شهرداری  و دارایی و نظام‌مند کردن آن، اصلاح احکام پرسنلی، پیگیری مطالبات شهرداری از سایر دستگاه‌ها و مرمت یال شرقی ساختمان ساعت از دیگر اقدامات انجام گرفته شهرداری رشت در مدت اخیر است.
یزدانی از تلاشها و‌ حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر رشت در طول سفر ارزیابان یونسکو برای معرفی شهر رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی قدردانی کرد و ادامه داد: خوشبختانه ارزیابان یونسکو از این سفر و بازدیدهای انجام شده ابراز رضایت کردند و امیدواریم این برند مهم به نام شهر رشت ثبت شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر و با اقداماتی که در حوزه تعمیر، نگهداری و اورهال ماشین‌آلات انجام دادیم ۶۵ دستگاه از ماشین‌آلات عمرانی شهرداری رشت فعال‌ و مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند.
سرپرست شهرداری رشت از اختصاص یک مکان جدید در مجاورت شهر برای استقرار کارخانه آسفالت شهرداری خبر داد و افزود: مجوزهای مورد نیاز این کار در حال اخذ بوده و درصددیم هرچه سریعتر موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل ثبت و سایر دستگاهای ذیربط را هم اخذ نماییم تا بدین وسیله مشکلات شهر رشت در حوزه آسفالت به حداقل برسد.
یزدانی اذعان کرد: کاشت حدود چهار هزار و ۵۵ اصله نهال شامل درختان چند ساله و بومی، پاکسازی هفتگی و دست جمعی محلات،  لایروبی رودخانه‌ها و افتتاح ساماندکده شماره ۳ از دیگر اقدامات مهم شهرداری رشت در چند ماهه اخیر می‌باشد.
وی دغدغه اعضای شورای اسلامی و شهروندان در مورد وضعیت آسفالت و حفاری‌های انجام شده در سطح شهر را هم به جا دانست و تصریح کرد: چندین قرارداد آسفالت اخیرا منعقد شده و با تخصیصی که به سازمان عمران شهرداری داده شده تلاش کردیم میزان تولید آسفالت را افزایش دهیم.
سرپرست شهرداری رشت اضافه کرد: از آذر ماه امسال تا ۱۵ اسفند تولید آسفالت سازمان عمران شهرداری رشت از سه هزار و ۴۲۱ تن به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید و در کوچه‌ها، معابر، خیابان‌ها و مسیرهای مختلف سطح شهر استفاده شد.
یزدانی از چهار برابر شدن تولید آسفالت شهرداری و توزیع آن در سه ماهه اخیر برای مرمت آسفالت کوچه‌ها و معابر خبر داد و  یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ میلیارد تومان برای خرید قیر و تولید آسفالت هزینه شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های استقبال از بهار جلسات متعددی را با بخشهای ذیربط شهرداری رشت برگزار کرده و در سه ماهه اخیر اقداماتی نظیر انعقاد قراردادهای رنگ‌آمیزی ‌جداول معابر اصلی و فرعی شهر منعقد شده است.
سرپرست شهرداری رشت ابراز داشت: شستشوی جداول و رفیوژ میانی و المان‌های سطح شهر و پیاده راه، رنگ‌آمیزی نرده‌ها در پل‌های غیرهمسطح سطح شهر و محوطه پایانه مسافربری گیل، بهسازی و بازپیرایی میادین، کاشت درخت بلوط در پارک گیلانه، خرید نشاهای فصلی برای کاشت در مناطق، نصب حداقل سه المان جدید در مناطق پنجگانه، خرید ۱۰ المان جدید توسط سازمان سیما و منظر و اجرای برنامه‌های ویژه استقبال از بهار در سطح پیاده راه برنامه‌هایی است که مدیریت شهری برای استقبال از ایام نوروز تدارک دیده است.
یزدانی تقارن ایام سال نو با ماه مبارک رمضان را هم مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ به همین مناسبت سازمان فرهنگی و اجتماعی،سازمان سیما منظر شهرداری رشت برنامه‌های ویژه نظیر برپایی سفره افطار، پخت و توزیع آش و برگزاری جشنواره تخم مرغ‌های رنگی،المان های حجمی  و.. را تدارک دیده است.
وی همچنین در مورد تحقق درآمدهای شهرداری در یکسال اخیر گزارشی ارائه داد و بیان داشت: تا ۱۵ اسفند امسال حدود ۸۰ درصد معادل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری وصول و در بخشهایی نظیر حقوق پرسنل، سنوات پرسنلی‌ و  بازنشستگان و نظایر آن هزینه شده است.
سرپرست شهرداری رشت ادامه داد: از مجموع درآمدهای وصولی شهرداری،  ۳۸ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، ۸ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه لندفیل سراوان ، ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید قیر، ۱۴۸ میلیارد تومان در حوزه تخصیص پروژه‌های خاص عمرانی و ۱۲۵ میلیارد تومان هم برای هزینه‌های جاری  اختصاص یافته است.
یزدانی میزان درآمدهای شهرداری رشت در سه ماهه اخیر را ۵۲۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این میزان درآمد وصول شده شهرداری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.
وی در مورد وضعیت پل‌های عابر پیاده سطح شهر هم افزود: از مجموع قرارداد سرمایه‌گذاری که شهرداری رشت با چندین شرکت دارد دو شرکت به تعهدات خود عمل نکردند بنابراین شهرداری رشت اقدامات قضایی و طرح دعوی را برای حل و فصل این مشکل آغاز کرده است.
سرپرست شهرداری رشت اضافه کرد: ۳۶ پل عابر پیاده در سطح شهر رشت وجود دارد که از این میان ۸ پل مکانیزه سالم و فعال بوده و یک پل هم در حال ساخت است، همچنین پل‌های مکانیزه بلوار خرمشهر و مدرس غیرفعالند و پرونده آنها در کمیسیون ماده ‌۳۸ در جریان است اما آرا صادر شده آن چنان مورد انتظار شهرداری نبوده به همین علت پیگیریم پل‌های مذکور را تحویل بگیریم تا در ایام نوروز راه‌اندازی شوند.
یزدانی تصریح کرد: ۱۰ پل عابر پیاده مربوط به شرکت مرصاد شیمی است و ۷ فقره از آنها تاسیسات نامناسبی داشته و غیرفعال هستند و شهرداری رشت برای این ۱۰ پل  شکایت کرده و در کمیسیون ماده ۳۸ پیگیر تعیین تکلیف آن است.
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر