00010 copy

امسال ۵۸۶ میلیون دلار صادرات مجدد از منطقه آزاد انزلی انجام شد

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی بیان کرد: برخلاف تصور عامه منطقه آزاد انزلی تنها در عرصه واردات فعال نمی کند (واردات این منطقه روغن ، گندم و غلات مورد نیاز کشور است)، امسال ارزش صادرات مجدد از این منطقه ۵۸۶ میلیون دلار بود که در ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است .

به گزارش نبض خبر به نقل از  مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، عیسی فرهادی در نشست مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت و معاونین و روسای ادارات شهرستان های استان گیلان در منطقه آزاد انزلی گفت: امسال بالغ بر ۹ میلیون گردشگر از منطقه آزاد انزلی بازدید کرده اند که این مقدار تا پایان سال به ۱۰ میلیون گردشگر خواهد رسید .

وی پیش بینی کرد:در سال ۱۴۰۴ تعداد گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند به ۲۰ میلیون نفر با حداقل ۲ روز ماندگاری در این منطقه برسد و اوقات فراغت این گردشگران با اقدامات فرهنگی ، ورزشی و تفریحی پر شود.

وی ایجاد زیرساختهای ورزشی و تفریحی را از برنمامه های دردست اقدام این منطقه عنوان کرد و افزود : احداث پارک بازی کودکان با پیشرفته ترین امکانات در این منطقه در حال احداث است، زمین آن طراحی و از یک سرمایه گذار ایتالیایی برای سرمایه گذاری در این طرح دعوت شده است و اولین کسانی که باید از اجرای این طرح ها متنفع شوند مردم گیلان هستند.

فرهادی اضافه کرد: منطقه آزاد انزلی با ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار وسعت تنها ۵۰۰ هکتار را در اختیار دارد و تنها منطقه آزادی است و تنها بندر کشور دارای سه اسکله بخش خصوصی است و هفته آینده آگهی مزایده برای ۱۰ اسکله دیگر نیز اجرایی می کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر سه هزار غرفه در این منطقه فعال است و تا سه ماه آینده بیش از ۵۰۰ غرفه نیز بر تعداد موجود اضافه می شود، گفت: منطقه آزاد انزلی زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ درصد از بومی های منطقه را فراهم کرده است و درصد ناچیز باقی مانده نیز مربوط به سرمایه گذارانی است که برای اشتغالزایی در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.

فرهادی توسعه منطقه آزاد را از اولویت های این سازمان اعلام کرد و افزود: این سازمان بدنبال توسعه منطقه است که بخشی از زمین های موجود طبق قانون به این مجموعه اضافه می شود و بر وسعت این منطقه اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از اتصال خط راه آهن تا پنج ماه آتی به دریا خزر نیز خبر داد و اظهار کرد: این منطقه به ۹۵ درصد تعهدات خود در حوزه راه آهن عمل کرده است و بزودی ریل مخصوص اتصال ریل به دریا از روسیه به بندرکاسپین وارد و نصب می شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه ریلی کشور بدون اتصال به بنادر گیلان ناقص است خاطر نشان کرد: درصورت اتصال ریل به بندر کاسپین زمینه برای ترانزیت سالانه ۳۰ میلیون تن کالای روسیه به حوزه خلیج فارس فراهم می شود. در ایستگاه پیربازار رشت ۲۰۰ هکتار زمین بعنوان هاب کالای روسی در سطح خلیج فارس و شرق و غرب آسیا در نظر گرفته شده است و بخش اعظمی از این کار عملیاتی شده و بخش کمی ظرف ماههای اتی عملیاتی خواهد شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر