00010 copy

در بازدید مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت مطرح شد: راه اندازی تراموا مطالبه عمومی شهروندان رشت

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، پوریا محمدیان مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک وزارت کشور و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در ادامه سفر به رشت از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت.

رضا رسولی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت در این نشست با اشاره به تراکم جمعیت بالا و عرض معابر کم در رشت اظهار کرد: شبکه معابر در رشت شکننده است و موجب وضعیت ترافیکی ناپایدار در رشت شده است.

وی با اشاره به اینکه در یک دوره در بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی رشت کم کاری شد افزود: زمانی در رشت تنها ۴ دستگاه اتوبوس فعال بود.

رسولی با اشاره به اینکه بحران ترافیک دست کمی از بحران آتش سوزی ندارد، گفت: در مواقع بحران مانند آتس سوزی بسیاری از موارد خودروهای امداد رسان در ترافیک اسیر می شوند و با کاهش ترافیک شهری زمان مدیریت بحران به حداقل می رسد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی رشت مبحث مدیریت و شتاب زدگی را علت شکست پروژه BRT عنوان کرد و گفت: اگر اتوبوس های مناسب تهیه می شد این پروژه می توانست موفق باشد و اصل پروژه BRT مشکلی نداشت.

رضا رسولی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم سیستم حمل و نقل جهان شمول برای رشت انتخاب کنیم.

پیمان پارسا رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در این نشست اظهار کرد: در یک سال اخیر با برنامه ریزی های لازم و هماهنگی با کمیسیون ترافیک شورا و پلیس راهور به احیای حوزه حمل و نقل عمومی اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه ابتدا ناوگان حمل و نقل عمومی رشت را آسیب شناسی کردیم افزود: تجهیز، نوسازی و خرید ناوگان حمل و نقل عمومی جدید در دستور کار سازمان قرار گرفت.

پارسا با تاکید بر لزوم رعایت استاندارد سازی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری رشت اظهار کرد: برای استاندارد سازی سوخت ناوگان در فاز اول سوخت یورو ۴ و در فاز دوم سوخت یورو ۵ را وارد کردیم.

وی با اشاره به افزایش ۴ برابری ناوگان اتوبوسرانی و حضور ۸۰ دستگاه اتوبوس در سطح رشت بیان کرد: در فاز بعدی خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دستور کار سازمان قرار دارد.

پارسا همچنین با اشاره به تصویب برون سپاری ناوگان اتوبوسرانی در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: با سپردن ناوگان حمل و نقل شهری به بخش خصوصی ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه های سازمان کاهش می یابد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت از راه اندازی سرویس تردد بافت مرکزی شهرداری رشت به سمت منطقه آزاد انزلی در آینده خبر داد و افزود: این سرویس حمل و نقل دسترسی شهروندان رشت به منطقه آزاد و اهالی آن منطقه به بافت مرکزی رشت را میسر می کند.

پارسا راه اندازی تراموا را یک مطالبه مردمی عنوان کرد و گفت: برای راه اندازی تراموا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

وی تاکید کرد: در مبحث حمل و نقل عمومی ثابت کردیم با اعتماد مسئولان استانی و فرا استانی می توانیم شهر را به پویایی برسانیم.

ساحره میرسیدی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری گیلان در این جلسه به خدمت رسانی به موقع ناوگان حمل و نقل و زمان بندی مشخص در حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: اگر حضور ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر زمان مشخصی نداشته باشد اعتماد مردم سلب می شود.

محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری رشت نیز از اتمام مطالعات ترافیکی تراموا در ۴ اسفند خبر داد و گفت: در شرح خدمات مشاور مبحث فرهنگی و اجتماعی در پروژه تراموا لحاظ شده است.

 
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *