00010 copy

بازسازی ساختمان های تاریخی رشت/ بررسی تشکیل کمیسیون جدید در شورا

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه معماری های بسیار زیبایی در رشت وجود دارد گفت: در شهر رشت معماری های بسیار زیبایی مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری است و تاکید داریم چنین ساختمان هایی باید بازسازی شوند.

بازسازی ساختمان های تاریخی رشت/ بررسی تشکیل کمیسیون جدید در شورا

نبض خبر :  به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با تبریک دوم اردیبهشت ماه مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی امام قدس(ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه نهاد مولود انقلاب و با حضور انسان هایی پاک و فرهیخته تشکیل شد و هم اکنون سپاه به عنوان قدرتمندترین نیروی نظامی در کل خاورمیانه است و یکی از وظایفش دفاع از میهن اسلامی است.

وی به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: در پاسخ به تجاوز رژیم غاصب اسرائیل ،فرزندان این آب و خاک در سپاه و در راستای فرمان رهبر انقلاب ، پاسخی صریح و کوبنده به اسرائیل دادند و این همه اقتدار مایه سرافرازی است  و برای یکایک فرزندان ایران اسلامی در این لباس مقدس آرزوی توفیق روز افزون داریم.
رئیس شورای شهر رشت به سوم اردیبهشت مصادف با بزرگداشت  شیخ بهایی اشاره و ضمن تبریک این روز به معماران پرتوان و متعهد گفت : در شهر رشت بناهای با معماری های بسیار زیبا مربوط به ادوار گذشته وجود دارد که نشان دهنده پیشینه معماری و آداب و سنن این شهر و دیار است و تاکید دارم  باید ساختمان های تاریخی رشت از جمله ساختمان ساعت، ساختمان میرزا خلیل، ساختمان فرهنگی که به همت مجموعه مدیریت شهری رشت در دست بازسازی است و بناهای تاریخی دیگر ازجمله حمام حاجی – مسجد صفی – مسجد حاج صمدخان – خانه ابریشمی – پل خشتی چمارسرا – بازار و کاروانسراهای تاریخی با همت همه مسئولین و با دست توانای مهندسین معمار بازسازی و احیا شده و ان شاالله بتوانیم این گنجینه های ارزشمند را حفظ کنیم .

کارگرنیا با اشاره به اینکه پنجم اردیبهشت مصادف با روزی است که به جهانیان اثبات شد ‌که ایران اسلامی تحت حمایت های خاص پروردگار قرار دارد تصریح کرد:
عملیات پنجه عقاب در ایران معروف به عملیات طبس؛ نام عملیاتی نظامی است که قرار  بود توسط نیروی دلتا ارتش ایالات متحده در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ در تهران انجام شو د که به علت وقوع طوفان شن در منطقه طبس عملیات به‌طور کامل شکست می‌خورد و امام خمینی (ره) پس از این واقعه فرمودند: «نباید بیدار شوند آنهایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند، (چه کسی) این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‏‌خواستند به ایران بیایند، ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مامور خدا بودند، باد مامور خداست.

کارگرنیا با اشاره به هفتم اردیبهشت به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای بیان کرد: ورزش زورخانه ای برگرفته از آداب و رسوم نیاکان مااست و ریشه ای عمیق در این آب و خاک دارد و این روز را محضر تمامی ورزشکاران زورخانه ای بالاخص پهلوانان و جوانمردانی که با تاسی به امیر مؤمنان علی (ع) و با پرداختن به ورزش پهلوانی زورخانه ای افتخارآفرینی ها کرده اند و همواره در کارهای خیر و خداپسندانه نیز پیشگام هستند تبریک عرض می نمایم .

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به پیشنهاد اقای نادر حسینی یکی از ناطقین پیش از دستور پیرامون تشکیل کمیسیون جدید و همچنین افزایش شعبات کمیسیون ماده صد بیان کرد: پیشنهاد تشکیل کمیسیون جدید باید به صورت طرح ارائه تا مورد بررسی قرارگیرد و پیشنهاد افزایش تعداد شعبات کمیسیونهای ماده صد نیز  با توجه به حجم پرونده ها و هماهنگی با سایر دستگاهها به شهرداری ارسال خواهد شد.

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر