00010 copy

جمعیت هلال احمر گیلان، جزء دستگاه‌‎های برتر امر به معروف و نهی از منکر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: هلال‌احمر در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری جزء دستگاه‌های برتر استان شد.

به گزارش نبض خبر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: سابقه این نهاد عام المنفعه به یکصد سال می‌رسد، در ابتدای انقلاب، امام(ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری نهادی را به عنوان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر راه‌اندازی کردند که مهم‌ترین رمز حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، بُعد مردمی دستگاه‌ها بوده و هر دستگاهی که مقام معظم رهبری در آن نماینده دارند، ماهیت و محوریت کار آن مردم‌محوری است.

غلامی اظهار کرد: دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه با استفاده از ماموریت‌های دینی و با رویکرد دینی، به قصد صیانت از ماهیت مردمی، گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های مردمی، هلال‌احمر را در مهم‌ترین هدف خود که خدمات بشردوستانه است، همراهی و همکاری می‌کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین امیر چهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در استان‌ها دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه به صورت مستقل و زیر نظر نماینده مقام معظم رهبری به قصد همراهی و هم‌افزایی با تمام بخش‌ها برای رسیدن به اهداف بشردوستانه همراهی می‌کند که شیوه کار ما ماموریت‌های فرهنگی و شرعی در قالب شوراهای سه‌گانه فرهنگی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است که با حضور معاونین و مدیرعامل شکل می‌گیرد و این شوراها سیاست‌گذار، همراهی‌کننده، تسهیل‌گر و ناظر بر فعالیت‌های فرهنگی بخش‌ها و معاونت‌های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین چهری با بیان این که چهار رویکرد اصلی، ماموریت کار ما در حوزه فرهنگی است، عنوان کرد: اول ماموریت‎های فرهنگی مناسبتی است که در اتاق فکر مورد بررسی قرار می‌گیرد، دومین رویکرد ما فعالیت‌های ویژه و غیرمناسبتی است که با توجه به شرایط کشور و آسیب‌شناسی در اتاق فکر، آسیب‌هایی که پیش‌روی خانواده هلال‌احمر بوده، شناسایی و سیاست‌گذاری می‌شود، یکی از این فعالیت‌های ویژه، فعال‌سازی کانون‌های طلاب بوده که هدف نهایی آن استفاده از ظرفیت معارف دین و اخلاق توسط مبلغین، آموزش دیده‌ها، فارغ‌التحصیلان و طلاب حوزه‌های علمیه جوان در ماموریت‌های بشردوستانه هلال‌احمر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: در این کار فرهنگی، پیوست مذهبی و دینی یک لزوم و ضرورت و تفاهمی بین هلال‌احمر و حوزه‌ علمیه گیلان است که به امضا رسید و بندهایی در آن برای بهره‌گیری از ظرفیت طلاب در هلال‌احمر و به ویژه در شرایط بحران مصوب شد که سازوکار آن نیز مشخص شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان ضمن تاکید بر مقوله خانواده اظهار داشت: یک بحث خانواده است، خانواده امروز از سوی دشمن مورد تهدید و تحریم بوده و دشمن دنبال قداست‌‎زدایی از این مفهوم است، کار ویژه‌ برای پیشگیری و مبارزه با این هجمه این است که ما بتوانیم برای جوانان در خصوص خانواده، اهمیت و جایگاه آن، تشکیل خانواده و تسهیل در امر ازدواج کمک کنیم. مشاوره خانواده از دیگر فعالیت‌ها بوده و ازدواج خانواده هلالی نیز مطرح است که زمینه فرهنگی و تشویق برای دختران و پسرانی که عضو هلال‌احمر هستند، فراهم شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در زمینه فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری جزو دستگاه‌های برتر استان شد و حکم مذکور را از دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان دریافت کرد.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر