00010 copy

حرکت به سمت جهاد تبیین با استفاده از ظرفیت رسانه ها

جام جم : یکی از ویژگی هایی که نمایشگاه رصتا داشت ، تنوع پلتفرم هایی بود که در زمینه ارائه محتوماهای صوتی و تصویری فعال بودند . برخی از این پلتفرم ها در حوزه سبک زندگی فعالیت می کردند و برخی دیگر در حوزه های تخصصی که محتوای مورد نیاز برای مخاطب وجود دارد . یکی از این پلتفرم ها تی نما بود که می کوشید اطلاعات مورد نیاز مخاطبان در حوزه دستگاه های دولتی و عملکردشان را به شکل یک کاسه در اختیار مخاطب قرار دهد . این پلتفرم در واقع اولین مرکز تولید محتوای حلال در فضای مجازی و با محوریت استان گیلان و مرکزیت شهر رشت است که از سال 94 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است به بهانه بررسی نمایشگاه از دید یکی از این پلتفرم ها ، با رضا ثابت قدم ، مدیر پلتفرم تی نما گفت و گو کردیم .

سید رضا ثابت قدم ، مدیر پلتفرم تی نما در همین رابطه و در خصوص فضای نمایشگاهی فراهم شده از سوی ساترا می گوید : نمایشگاه فرصت خوبی بود و به نظرم کاش زودتر چنین فرصتی فراهم می شد . ساترا پیش از این هم در این زمینه ها پیشگام بوده و با این نمایشگاه شرایط خوبی را فراهم کرد. به نظرم این نمایشگاه توانست باعث هم افزایی میان مجموعه های حاضر شود. هر چند که به نظر می رسد برای سال های بعد می تواند گسترده تر باشد و حضور فعالان دیگر را هم شاهد باشیم .

تولید و توزیع محتوای یکپارچه

وی ادامه می دهد : ناگفته پیداست که همه پلتفرم هایی که شکل رسانه ای دارند ، نیاز به سرمایه گذار و مصرف کننده دارند. ما در مجموعه تی نما تلاش کرده ایم ظرفیت خود را به سمت بحث جهاد تبیین ببریم. به همین دلیل ، اگر شرایطی بود که امکان استفاده دیگر بخش ها از توان ما باشد خیلی بهتر می شد. تی نما یکی از پلتفرم هایی است که از رشت برای حضور در نمایشگاه رصتا آمده بود. ثابت قدم در خصوص فعالیت این پلتفرم می گوید : این پلتفرم قرار بود تلویزیون اینترنتی باشد . تلاش کردیم از این ظرفیت برای جهاد تبیین استفاده کنیم و از ارگان های دولتی خواستیم که داده های خودشان را به جای پراکنده منتشر کردن ، در یک جا بگذارند . این مسأله برای مخاطب هم مفید است که می داند یک مرجع وجود دارد . هر داده ای که در عملکرد حوزه های اجرایی وجود دارد در حوزه خدمات ما موجود است . ارائه کانال و فضا برای توزیع محتوا در کنار تولید محتوای تخصصی کاری است که برای این بخش ها ارائه می کنیم. در حقیقت بخش های حاکمیتی را به مردم نزدیک می کنیم تا هم مردم از این فضا استفاده کنند و هم با عملکرد دولت آشنا شوند.

نگاه حمایتی ساترا

وی در خصوص تسهیلات ساترا برای حضور فعالان حوزه رسانه در نمایشگاه رصتا عنوان می کند : نگاه حمایتی ساترا گام مثبتی است. به این نکته هم باید اشاره کنم که وقتی مجموعه هایی مثل ما وجود دارند که به شکل ابتکاری فعالیت می کنند. حمایت های بیشتری هم می تواند صورت گیرد ؛ از بودجه تا اشتراک گذاری در تصمیمات، حضور در تصمیمات از این جهت اهمیت دارد که ما در این حوزه در کف بازار هستیم و با مسائل بیشتر آشنا هستیم . در این صورت می توان رسانه های پویاتری در سطح کشور داشت ؛ هم در حوزه محتوا و هم در زمینه انتشار آن

Tinama.ir

نمایشگاه بین المللی رصتا
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر