نبض خبر: فرماندار شهرستان رشت با اشاره به وضعیت منابع آب کشاورزی در مرحله پایانی فصل زراعی، تأکید کرد: با مدیریت درست، حضور میدانی مسئولان و بهرهبرداری دقیق از منابع موجود، میتوان از شرایط کنونی بهخوبی عبور کرد.
به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت، اسماعیل میرغضنفری در جلسه شورای حفاظت از منابع آب کشاورزی شهرستان رشت، اظهار کرد: اکنون در یکی از حساسترین مقاطع سال زراعی قرار داریم و بسیاری از مزارع برنج شهرستان در آستانه برداشت محصول هستند. این شرایط نیازمند برنامهریزی منسجم و توجه ویژه برای تأمین آب است.
وی افزود: وضعیت فعلی، با وجود برخی محدودیتها، قابل مدیریت است؛ به شرط آنکه دستگاههای متولی با هماهنگی، حضور میدانی و پاسخگویی بهموقع در کنار مردم باشند. آنچه بیش از هر چیز برای کشاورز اهمیت دارد، احساس همراهی و حمایت در عمل است.
فرماندار رشت با اشاره به برخی اختلالات در روند نوبتبندی آبیاری بر اثر قطعی برق خاطرنشان کرد: لازم است با همکاری میان دستگاههای مرتبط، ناهماهنگیهای موجود به حداقل برسد تا فرصتهای محدود آبی به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: باید با در نظر گرفتن ظرفیت موجود سد سفیدرود و سایر منابع آبی، دقیقترین الگوی بهرهبرداری و توزیع آب اجرا شود تا در ادامه مسیر زراعی، اختلالی در برداشت محصول ایجاد نشود.
میرغضنفری در پایان گفت: عبور موفق از این مرحله نیازمند پیوند نزدیک میان مردم و مسئولان، حضور مداوم در میدان و هماهنگی کامل میان دستگاههای متولی است. با تدبیر و مشارکت جمعی، میتوان این مسیر را با کمترین آسیب طی کرد.