00010 copy

عمق بخشی به پوشش خدمات با هدایت درست منابع و صرفه جویی محقق می‌شود

نبض خبر : عباسعلی پوربافرانی : تاکید بر اینکه اولویت اول ما مردم هستند و باید کاری انجام دهیم که پرداخت از جیب مردم در دریافت خدمت کاهش یابد، افزود: علاوه بر اینکه لازم است برخی از تعهدات بیمه ها افزایش یابد، در برخی ابعاد نیز حوزه تعهدات باید به نحوی باشد که بتواند پوشش‌های لازم را به خصوص برای بیماران خاص و صعب العلاج و سایر بیماری‌های پرهزینه، ایجاد کند.
وی ادامه داد: هیات مدیره سازمان بیمه سلامت به عنوان عضوی از اعضای این مجموعه باید زمینه‌ای را فراهم کند که شرایط مناسب تری برای بیمه‌شدگان فراهم شود. البته باید توجه داشت پوشش برخی خدمات از سوی شورای عالی بیمه بوده و سازمان‌های بیمه‌گر پایه نقش نهایی تصمیم گیری را بر عهده ندارند ولی در بخشی که مستقیما با سازمان‌های بیمه در ارتباط است این الزام وجود دارد که عمق بخشی مناسبی برای پوشش خدمات ایجاد شود.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در برخی حوز‌ه‌‌ها شاید امکان پوشش زیاد یا عمق بخشی به سطح مورد انتظار وجود نداشته باشد به همین دلیل باید مکانیزمی طراحی شود تا تلفیقی از بیمه پایه و تکمیلی بتواند این فضا را ایجاد کند و حتی در برخی حوزه ها پرداختی از جیب مردم به صفر برسد.
پوربافرانی گفت: بخش عمده‌ای از منابع بیمه سلامت از بودجه سالیانه و برخی با دریافت حق بیمه تامین می‌شود. قطعا اگر حمایت دولت وجود داشته باشد و سازمان نیز بتواند هدایت منابع را به سمت صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت منابع سوق دهد؛ افزایش پوشش خدمات محقق خواهد شد.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: امسال به دلیل اینکه بودجه انقباضی است شاید به آن رسالتی که در حد آرمانی به دنبال آن هستم دست نیابیم ولی همین موضوع می تواند نقطه شروعی باشد تا با 7 درصد منابع افزایشی و هدایت درست منابع موجود، بتوانیم برخی خدمات مورد نیاز بیماران به خصوص در حوزه بیماران خاص را پوشش دهیم تا در نهایت مردم دغدغه کمتری داشته باشند.

 

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
  • اخبار مرتبط
  • تبادل نظر